30 Ekim 2017 Pazartesi

Bir internet sitesi editörüyle yapılan röportaj..




1.  Merhaba, ilk olarak kendiniz hakkında bizi biraz bilgilendirir misiniz?

56 yaşında, emekli, evli, birisi 35 diğeri 30 yaşında 2 çocuk babası, Burdur ilinin Bucak ilçesinde yaşayan kendi halinde bir yurttaşım..


2. Sizce yazarlık nedir ?

Düşündüklerini yazıyla ifade edebilme becerisine ‘YAZARLIK’ denir kanaatindeyim..

3.  Hayatınızda en fazla iz bırakan olay veya durum nedir?

Çok zor bir zoru.. Çünkü o kadar olaylar, enstantaneler, kızgınlıklar, sevinçler var ki hangisinin en çok iz bıraktığı sorusu zihnimi karıştırdı..
Tek bir olay-durum sayamam.. Ama aşağıdakiler yaşam sürecimin en önemli eşikleridir:
Tabii ki ilk aşkım ve evlenmem,
Tabii ki ilk çocuk sahibi olmam,
Tabii ki ilk mesleğe başlamam,
Tabii ki ilk kitabımın basılması ve yayınlanması..

4. Kitabınızı nasıl yazmaya karar verdiniz ? Kitabınızın içeriğinden biraz bahseder misiniz ?

İlk kitabım 2008 yılında hazırlandı ve basıldı.. Üzerinden neredeyse 10 yıl geçti, aynı kitabı tekrar yazamam artık.. Çünkü zaman ve mekan ruhunun bana bahşettiği ilham sadece o kitap içindi, sadece o zaman içindi.. ‘Normal Ötesi Aşk’ adıyla çıkan kitabımın içeriği hayal-gerçek çatışmasından doğan kurgulamadır.. Gerçek aşkın arayışı ve gönlün oradan oraya savrulmasıdır..  

5. Hayal gücünüz çok geniş ve renkli olmalı. Bununla ilgili neler söyleyebilirsiniz?

Yazarlığın bir diğer tarifi hayal etmedir.. Hayallerim olmadan asla yaşayamam diyen üstadın kulakları çınlasın.. Hayal kuramıyorsan asla yazamazsın..

6. Yazarken olmazsa olmazlarınız var mı? ( örn. çay-kahve içmek gibi )

Özel bir takıntım yoktur.. Bitirmem gereken makale ya da yazı uğraşısından sonra maalesef bir sigara yakarım.. Maalesef diyorum çünkü bu kötü alışkanlığımı hala bırakamadım..

7. Bir yazar için zaman ne demektir?

Bir yazar için ZAMAN: Başlangıcı ve bitişi olamayan hayal alemidir..

8. Günlük hayat kaleminizi nasıl etkiliyor ?

Gündelik yaşam elbette kalemi etkiler.. Çünkü gören, duyan, arayan zihin yeni ufuklara, yeni düşüncelere kapı açar..

9. Ufukta yeni bir kitap var mı ?

2008 yılı Normal Ötesi Aşk (Roman),
2009 yılı Normal Ötesi Aşk 2 (Roman),
2014 yılı DÜŞ’e Yazdım (Deneme),
2016 yılı Plüton Bize Neden Küstü? (Deneme) kitaplarımı basıldı.. Bir süre sonra anladım ki okuyucu-kitap ilişkisini ancak yerelde kurabilirim.. Son 3 yıldır büyük çaba ve özveriyle 200’e yakın okuyucuya ulaştım. Kitaplarımı imzaladım, fotoğraf çektim ve sosyal medya üzerinden paylaştım.. Böylece hem kitap çıkarma masrafının önemli bir yükünü azalttım, hem de yeni kitap arkadaşı-okuyucusu yarattım.. Küçük il ya da ilçelerde oturan benim gibi yazarlara tavsiyem böyle yapmalarıdır.. Gelecekte 5.kitap var mı? Esin ya da ilham perim ne derse o olur..

10. Bir yazar olarak okuyucularınıza mesajlarınız nelerdir?

Yeni yazarları okumalarını öneririm.. Çünkü bildik, aşina kurguların dışına taşmış, farklı dünyaları keşfetmek yeni yazarlardan beklenir..
Son sözüm ise bana bu röportaj fırsatını verdiğiniz için teşekkür ederim..


Araştırmacı Yazar Ömer ÖZDAMAR
Bucak-BURDUR



Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: