8 Eylül 2013 Pazar

2020-Olimpiyat Adayı İstanbul ne oldu? Fiyasko..


Hani laf olsun diye yazmadım, bildiğimiz, öngörümüz var ki iddialı konuştum..
Oylamadan bir gün önce, bakın sosyal medyada neler dedim?

2020 Olimpiyatlarını bence Tokyo alacak.. Demedi demeyin..24 saat önce ilan ettim hala ısrarlıyım..

İstanbul 2020 olimpiyatlarını alırsa; twitter'da ROK (Rasim Ozan Kütahyalı) gibi anıracağım..

2020 Olimpiyatlarını bence Tokyo alacak.. Demedi demeyin..

Olimpiyatların ruhunu spor oluşturur.. Özellikle en çok madalya dağıtılan yüzme, atletizm ve jimnastik dalları olimpiyatın ana gövdesini oluşturur..

Tanıtımlara şöyle bir göz ucuyla baktım, zaten o noktada bile kaybedeceğimiz kesindir. Tokyo şehri tanıtım ağırlığını sporcuya vermiş, İstanbul tarihi güzelliklerine vermiş.. Arkadaş orası turizm tanıtım yeri değil ki aksine olimpiyat şampiyonu olmuş sporcuların boy göstermesi gereken sahnedir..

Ha burada İstanbul şehrinin hiç suçu yoktur, tek suçlusu bu ülkeyi yıllardır yönetin sağ cenah siyasetçileridir..

Özellikle son 10 yılda 20 milyon gençlik spordan tamamen uzaklaştırıldı. Alınan fetvalar, söylenen laflar sporla ilgilerini fiilen kesti.. Varsa yoksa din.. Yaz tatili olur, çocuklarımız spor okulları yerine tarikatların cemaatlerin okullarında din bilgisi, dini yaşam öğretilir.. Okullara seçmeli ders konulur, aman ha dini dersleri mutlaka seçin, zaten diğer derslerin öğretmeni yok ya da sınıf açmak için yeterli öğrencisi yok denir.. Oysa her öğrencimiz zorunlu olarak hem ortaokulda hem de lisede mutlaka bir spor dalıyla iştigal edecek, öğrenecek, çalışacak dense ne olur?

Olmaz, çünkü dindar gençlik yetiştireceğiz ya, külli olmaz..

Yahu bazı şehirlerimize yanlışlıkla da olsa kapalı yüzme havuzu yapılıyor, bu havuzdan çocuklarımız, gençlerimiz nasıl yararlanır, nasıl başarılı olur yerine kızlar, erkekler nasıl aynı anda havuzda yüzemezlerin hesabı, matematiği yapılıyor abi.. Kafa bu, vizyon bu işte..

Herkes yaşadığı ile, ilçeye, beldeye, köyüne baksın ve 10 ile 20 yaş arası herhangi bir spor dalıyla uğraşan bir insan göstersin bakalım; inanın, bir elin parmağını geçmez.. İstisnai olarak sporla ilgilenen kızlarımız, erkelerimiz de maalesef hileye başvuruyor ve dopingli çıkıyor..

Ondan sonra kalkmışsın dünyaya olimpiyat vizyonu açıklıyorsun ve talip oluyorsun..

Olimpiyat üyelerinin neredeyse 3/2’si inanmıyor veya inandırıcı bulmuyor ki oylamada 30-60 kaybediyorsun..

Yeryüzünde neredeyse tüm insanlar yaşam akışını belirlemede bilimi referans alıyor, sen ise dini referans alıyorsun..

Çare ise 2028’i hedef alarak; en az 100 bin yüzücü, 100 bin atlet, 100 bin jimnastikçi yetiştir, en iyilerini olimpiyata gönder, madalyaları topla, işte o zaman göğsünü gere gere ben İstanbul-2028 olimpiyatlarını istiyorum diyebilirsin..

Bu hükümet yapabilir mi?

Mümkünatı yoktur, çünkü doğduğu,büyüdüğü yaşadığı çevrenin oluşturduğu genetik kodlar müsaade etmez.. Yani istese bile yapamaz..

Sayın Başbakan Erdoğan, kendi ağzıyla söyledi..

Ne dedi?

‘Ben çocukken ve gençken futbolla uğraşıyordum ama rahmetli babamdan habersizdi çünkü izin vermezdi..’

Daha üstüne söylenecek söz kaldı mı?

Benim ne demek istediğim anlaşılabildi mi?

Tavsiyem ise bir daha ne olimpiyatlara aday olun ne de bu işlere soyunun.. Hem kendinizi hem de ülkemizi rezil etmeyin.. Sizler bildiğiniz işi yapın, yani ormanları kesin, suları kirletin, bol bol bina dikin.. Bu arada 4-4’lük dindar nesil yetiştirin..

Saygılarımla..


Ömer ÖZDAMAR Bucak-BURDUR
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: