23 Ocak 2015 Cuma

Sağlık Bakanlığı skandalı.. Bucak Devlet Hastanesi Başhekimi dakika 1, gol 1 yapmış bile..


Aradan geçmiş 4-5 ay,
Akıllarına gelmiş yeni,
Herkese tebligat gitmiş şimdi,
Bana da yazmak düşmüş kaderime..

Evet, böyle şairimsi giriş yaptık ama konu sakat ve hoş değildir..

Kısaca mevzuyu anlatayım.. Bucak Devlet Hastanesinden gönderilen bir evrak elime geçti. Ne diyor evrakta?

İşte siz üniversite sınavını girmişsiniz ve bir yüksek öğretim okulu kazanmışsınız, kayıt zamanı gelmiş ve evrakları hazırlamışsınız.. Derken bürokratik prosedür içinde rapor almak için hastanemize gelmişsiniz..

Ehee..

Rapor için ücret almamışız ya da unutmuşuz..

Eheee..

200 TL. ücreti bir zahmet hastane hesabına yatırıver..

Ehee..
Yoksa icra takibi yapılıverir..

Anlamadınız değil mi?

Valla ben de ilk başta anlamakta güçlük çektim..

Bir daha anlatayım..

Bir genç gidiyor Bucak Devlet Hastanesi’ne ve ‘okula kayıt yaptıracağım, rapor almam lazım’ diyor ve işlemi yapılıyor.. Rapor veriliyor. Tabii bu esnada rapor için ücret talep edilmiyor.

Neyse genç okula kaydını yaptırıyor, öğrenim başlıyor, neredeyse ilk dönem bitiyor, evine pat diye bir tebligat geliyor.

Ne diyor tebligatta?

Siz Ağustos ayında rapor almışsınız, o vakit ücretsiz dedik ama sonradan ücretli olduğunu öğrendik, siz hemen 200 TL ilgili hastane hesabına yatırın, yoksa icra takibi başlayacaktır.

Haydaaa…

Evet, aynen hayda.. Yüzme bilmiyorsun ne işin var çaydaaaa derler ya, bu işte tam ona benziyor.

Şimdi bu yanlışın neresini düzelteyim..


Araştırdım, Sağlık Bakanlığı’nın bu konuyla ilgili tebliğini buldum, bakın özetle ne diyor?

Bu açıklamalar kapsamında üniversite sınavını kazanmış kimselerden kayıt aşamasında ilgili eğitim kurumu tarafından istenilen sağlık raporlarından ücret alınıp alınmaması konusunda Kurumumuza çok sayıda soru iletilmiştir. Konu kapsamlı şekilde araştırılmış, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görüşü aşağıdaki şekilde alınmıştır.

Bir öğrenim kurumundan mezun ancak bir üst öğrenim kurumuna henüz kaydını yaptırmamış kişilerin öğrenci sayılıp sayılmayacağı hakkında Milli Eğitim Bakanlığıyla yapılan yazışma neticesinde alınan cevabi yazıda, Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 4 üncü maddesinde Öğrenci; “Ortaöğretim okul veya kurumlarında örgün eğitim görenleri ifade eder.” şeklinde tanımlandığı belirtilmiştir.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı; “bir öğretim kurumundan mezun olmuş, yükseköğretim kurumuna kayıt yaptırmaya hak kazanmış ama henüz kaydını yaptırmamış kimselerin öğrenci sayılamayacağını” ifade etmiştir.

Açıklanan bu nedenlerle üniversiteye kayıt aşamasında kayıt için alınan sağlık raporlarında kişi henüz öğrenci statüsünde olmadığı için sağlık tesislerimizden alınan sağlık raporlarından Kamu Sağlık Hizmetleri Satış Tarifesi gereği ücret talep edilmesi gerekmektedir.

Yazıya açıklık getiren Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı İrfan Şencan, bakın şunları ifade ediyor?

‘’Söz konusu yazının, üniversiteye girmeye hak kazanan ancak henüz öğrenci sayılmayan kişilerin hastanelerden alacakları rapor için ücret ödeyecekleri anlamına geldiğini. Bu kişilerin sağlık raporunu hastanelerden alması halinde 50 lira ücret ödemeleri gerektiğini’’..

Gelelim maydanozun faydalarını misali benim söyleyeceklerime..

-Öncelikle devlet tarafından zorunlu bırakılan bir işlem için üniversite öğrencisi birinden ücret alır mı?

Alınmaz..

-Hadi alacaksın diyelim, niye almadın o zaman? Geriye dönüp sağlık ücreti alınır mı hiç?

Alınmaz..

-Şuna benziyor bu komedi filmi: Adam hastaneye yatmış, tedavi olmuş, taburcu evrakları tamamlanmış ve çıkmış gitmiş.. Aradan 6 ay geçmiş adama yazı gitmiş, ‘’ehee biz unutmuşuz, senin daha şu kadar para vermen gerekirmiş, hemen öde yoksa icra takibi gelir’’
Böyle akıldışı bir olay olur mu?

Olmaz..

-Rapor 2014-Ağustos ayında alınmış, yıl kapanmış, yeni yılın hesabına geçilmiş, rapor ücreti alınmadıysa alınmamıştır. Ortada sarf edilen malzeme, ilaç yok ki, hani bir açık olsun.. A-4 kağıdına düzenlenen rapor var, bunun için bir süre posta masrafı yapıp; 200 TL rapor ücreti talep edilir mi hiç?
Edilmez..


-Bakanlık müsteşarı rapor ücreti 50 TL diyor, Bucak Devlet Hastanesi 200 TL istiyor, bu ne demektir? Ben çözemedim, anlayamadım..
Kimse anlayamadı zaten..

Artık sözün bittiği yere geldim.. Takdir okuyucularındır..


Evrakın fotokopisi ben de vardır, isteyene gösterebilirim..
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Burdur Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinin kamuoyunu bilgilendirmek adına blogla ilgili cevap metnidir.
23.01.2015 tarihli “Sağlık Bakanlığı skandalı. Bucak Devlet Hastanesi Başhekimi dakika 1, gol 1 yapmış bile” başlığıyla yer alan bloğunuz üzerine kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi amacıyla aşağıdaki açıklamanın yapılması zorunluluğu hâsıl olmuştur.
Ağustos 2014 - Eylül 2014 tarihleri arasında hastanemizden alınan bazı sağlık raporlarının ücreti sehven alınmamıştır. Konu ile ilgili Burdur Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği olarak tarafımızdan 18.11.2014 tarihinde inceleme başlatılmış ve bu inceleme neticesinde; ilgililerden gerekli rapor ücretlerinin tahsilinin sağlanması gerektiği saptanmıştır.
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından 03/06/2014 tarihinde yürürlülüğe giren Kamu Sağlık Hizmetleri Satış Tarifesi Usul ve esaslarının 6. maddesinde Sağlık Kurulu raporlarının ücretlendirilmesi başlıklı bölümünde sağlık kurulu tarifeleri yer almaktadır. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı '' bir öğretim kurumundan mezun olmuş, yükseköğretim kurumuna kayıt yaptırmaya hak kazanmış ama henüz kaydını yaptırmamış kimselerin öğrenci sayılamayacağını'' ifade etmiştir. Buna istinaden ilgili raporlar, tek hekim raporundan sağlık kurulu raporlarına dek Kamu Sağlık Hizmetleri Satış Tarifesi (Ek-1)’e göre farklı ücretlerle tarifelendirilmektedir. Kamu Sağlık Hizmetleri Satış Tarifesi (Ek-1)’e göre Sağlık Bakanlığı tarifesi, tek hekim sağlık raporu için 50 lira, sağlık kurulu raporu ise 200 lira olarak ücretlendirilmektedir.
Yapılan tüm işlemler mevzuat tanımı ve yasalar çerçevesindedir. Yaklaşık 6 aylık bir geçmişe sahip olan konunun başından bu yana Genel Sekreterliğimizce gerekli yasal takibatı yapılmaktadır.
Kamuoyunun bilgisine sunulur.