30 Eylül 2013 Pazartesi

Demokratikleşme paketi


Aslında bu yazıyı kurgulamak benim için çok zor oldu.

Bugün canlı olarak TV’den Başbakan Erdoğan’ın ağzından ‘demokratikleşme paketini’ izledim ve içim cız etti..

Neden mi?

Yahu kendini solda tarif eden ya da öyle olduğunu iddia eden bir parti bu işte yokken; dindar muhafazakar bir partinin cesaretli, bir o kadar cesur adımlarla ülkeyi reforme etmesi, yenilemesi ne büyük tenakuzdur..

Dünyada ve normali bu tür uzun yıllara dayanan kökleşmiş sorunları çözme iradesi gösteren ya sosyal demokrat ya da sosyalist partilerdir..

Gel gör ki, Türkiye’de akıllar karışık, zihinler çarpışık ve partilerden beklentiler sanki yer değiştirmiştir.

1923 yılında kurulan Cumhuriyet, 90 yıl sonra daha özgür, daha demokratik olma iddiasıyla bambaşka bir kozaya bürünüyor..

Açıklanan demokratikleşme paketi karşısında daha hala laga luga yapanlara ve kendilerini solda konumlandıranlara; bir kez zihin dünyalarını kontrol etmelerini isterim..

Dağılan ve çöken bir imparatorluktan doğan Türkiye Cumhuriyeti devletinin 90 yıldır süren korkuları bitmeli ve kendine güvenmelidir.

Bu CHP’de yol ayrımını gelmiştir. Yeni CHP sloganının içini dolduracak yani ya değişecektir ya da sandığa gömülecektir.. Çıkış yok, durumu idare etme yok, yıllara dayanan hamaset sermayesi yok, hepsi bitti artık..

Ha paket yeterli mi?

Asla yeterli değildir. İşte tam da bu yüzden yetersizliğini ve daha fazlasını isteyen CHP istiyorum ben..

Hadi MHP’yi anlıyorum ve duruşunu ideolojisini uygun buluyorum.

Ya CHP’ye ne demeli?

Nerde durduğu belli değil, konumlaması karmakarışık, bin ağızdan bin ses çıkıyor..

Bir parti düşünün ki, anayasa çalışmalarında sen niye daha demokratsın diye itham ediliyor ve parti suçu işlediği iddia edilebiliyor.. Atilla Kart, Süheyl Batum kavgasını Google’dan bir inceleyin bakalım, ne göreceksiniz, ne okuyacaksınız, nasıl şaşkınlığa uğrayacaksınız..

Paket örneğin 30 olan özgürlüğü alanını 40 çıkarmıştır, keşke 100’e çıksa ama dindar-muhafazakar bir parti ancak bu kadar reform refleksi gösterebilir..

Bir de paketin PKK dayatması ithamı vardır. Yahu kardeşim! Özgürlük geliyor, isterse şeytandan gelsin, ister melekten, ne fark eder ki, yeter ki gelsin.. Daha özgür olmaktan daha güzeli ne olabilir?

Ben ilada özgürlükten yoksun kalayım diye ortaya çıkmak, yani aksini düşünmek zihinsel şizofrenliktir..


Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: