9 Ocak 2015 Cuma

Bucak Devlet Hastanesi Başhekimi meselesi..


Bucak Devlet Hastanesi Başhekimi Sayın Op. Dr. Bilal ÇELİKBAŞ görevini tamamladı ve başka bir şehre atandı..  

Hastane konusunda Duayen Gazeteci ve siyasetçi Sayın Mustafa Tulum,  “Yoğun Bakım Odası Mı, Ölüm Bakım Odası Mı?” başlığıyla zehir zemberek bir eleştiri yazısı çıkmıştır. Okudum ve tüylerim ürperdi..

Sonra yine yılların Gazetecisi Sayın Halim Akça bir yazı kaleme almış, münasip lisanla eleştirisini yapmıştır..

Şimdi gelelim Ömer Özdamar’ın kalem oynatmasına.. Daha doğrusu fasulyenin nimetlerine..

31 Aralık 2014 itibarıyla Başhekim gitti mi?

Gitti..

Aradan 10 gün geçti, yerine hani, nerede başhekim?

Yok..

Abi, usul bilinmezse, işte böyle her şey tersine gider..

Peki, nedir günümüzde geçerli yöntem?

Önce piramidin tepesi yapılır, sonra alttı doldurulur..

Demek istiyorum ki önce başhekim ayarlanır, sonra müştereken alt kadro oluşturulur..

Mevcut AK Parti Yönetimi ise ne yaptı?

Önce alt tarafı doldurdu, şimdi tepeye sorumlu arıyor..

Bulabilir mi?

Amma Şırnak’tan, amma başka bir yerden bulabilir.. Bucak Devlet Hastanesi içinden çok zor..

Hadi biraz empati yapalım..

Varsayalım doktorum ve bana teklif etseler, asla kabul etmem..

Niye?

Ya kardeşim, hastane hizmetinden sorumlu olacağım ama oluşturulan yönetim kadrosuna karışmayacağım..

‘’Ben kukla değilim’’ der ve reddederim..

Neden?

Abi, hastanede iyi işlemeyen hizmetlerden başhekim sorumlu olacak, ama ekip oluşturamayacak, hiç böyle olur mu?..

En azından şu olsa, hadi o zaman amenna diyeceğim..

Başhekim önce belirlenir, sonra siyaset tarafıyla masaya oturulur, karşılıklı önermelerle alt kadroda mutabık kalınır ve hadi o zaman hizmet yoluna denilir..

Peki, Bucak AK Parti’nin bu izlediği politikayı nasıl adlandırırsın?

Valla bir kere demode, ta eskilerin, Demirel siyaset dönemini andırıyor.. Bu aslında ‘’güç zehirlenmesinin’’ işaretidir..

Bir yerde bindikleri dalı kesiyorlar.. Hastaneyi bu kadar siyasete alet ederek oy aldıkları bir sektörü kendi kendilerine aşağı çekiyorlar..

Sen AK Parti İlçe Başkanı olsan ne yapardın?

Valla başarılı başhekimse, düşmanım bile olsa orada tutmaya devam ederim.. Halkın hizmetten memnun kalması demek, partimin oy alması demektir. O zaman başka adam madam aramam.. Kısaca işi ehline veririm, dışarıdan hem izlerim hem de denetlerim..

Peki, geleceği nasıl görüyorsun?

Bu kadar politize olmuş bir hastane yönetiminden hizmet kalitesini yükseltmek; ‘şapkadan tavşan çıkarma kadar zordur’.. Var sen gerisini hayal et işte..


Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.
Yorum Gönder