28 Ekim 2017 Cumartesi

KÖLE Mezarlığı adını değiştirelim mi?


Malumunuz Bucak ilçemizde mevcut mezarlıklar:
Köle mezarlığı,
Hacısarılar mezarlığı,
Çavuşlar mezarlığı,
Onaç mezarlığı olup cenaze defini buralara yapılmaktadır..
Geçen hafta babam Hacısarılar mezarlığında, bugün de hala oğlum Köle mezarlığında toprağa verildi..

Eski Köle mezarlığı zaten dolmuş olup üst tarafa yeni mezarlık alanı açılmıştır.

Önerim ise şudur:
Yeni açılan mezarlık adı KÖLE mezarlığı adı yerine
‘Alaaddin mezarlığı’
ya da
‘Şirlek mezarlığı’ şeklinde adlandırsak nasıl olur diye tartışmaya açıyorum..

Yazıyı okuyan herkesin ‘neden’ sözcüğü ağzından dökülüyordur..

Valla baştan söylediğim gibi hala oğlum için bugün mezarlığa gittim ve zihnime bu değişik fikir düştü..

Çünkü bu ismi rahatsız edici buldum, hatta irrite edici olarak hissettim..

Tamam, Köle mezarlığının tarihi geçmişi vardır.  Bu nedenle eski yeri aynı isimle koruyalım fakat yeni açılan mezarlığa KÖLE yerine ya ALADDİN ya da ŞİRLEK adını versek sanki daha şık, daha estetik olacak gibi geldi bana..

Benimkisi bir öneridir..

Sevgili Bucaklılar tartışsın, çoğunluk onay verirse Belediye gerekli isim değişikliğini yapar kanaatindeyim..

Araştırmacı Yazar Ömer ÖZDAMAR
Bucak-BURDUR




Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: