8 Ocak 2018 Pazartesi

Okul Servisçilerinin Feryadı..


Öncelikle sosyal medya Facebook üzerinden paylaşımda bulunan Okul servisi çalıştıran Sayın Arif Günay bakın ne diyor?

Yeni çıkan yönetmelik gereği Burdur Bucak ta şehir içi öğrenci taşıma ücretlerine 100%100 zam gelebilir bu demek oluyor ki 140 tl yerine 280 tl detaylı bilgi için bucak milli eğitim müdürlüğü ne başvurulabilir

Bucak Servisçiler Kooperatifi Başkanı Sayın Fatih Yıldız ne diyor, bir de onu okuyalım:

TC Fatih Yildiz
 Sen uyuyorsun herhalde Arif bununla İlgili biz servisciler kooperatif olarak şoförler odasına bilgi paylaşımı yaptık bunun üzerine şoförler odası başkanım sayın yusuf TOP hem Federasyon ve siyasi olarak vekillerimizle konuyu görüşüldü çözüm bakanlar tarafından çözülecek bilmeni isterim arif
😉 😉

Tabii ki ben de biraz araştırma yaptım.

Varan-1:
yeni Servis Araçları Yönetmeliğinde yer alan düzenlemeler şunlar:
-Araç takip sistemi zorunlu hale getirildi,
-Şoföre hekimden her yıl rapor şartı getirildi.
-Denetim için komisyonlar kurulacak ve komisyonda öğretmen ve veliler olacak.
-Denetim görevi İçişleri Bakanlığı'nda olacak.
-Kovuşturma ve soruşturmalar şoförlüğe engel sayılacak.
-Araçlarda bulundurulacak personelin eğitimi, Milli Eğitim Bakanlığı'nca yerine getirilecek.
-Üç noktalı emniyet kemeri ve sensörlü koltuk zorunlu hale getirildi. 

Varan-2:
İçişleri Bakanlığı tarafından Resmi Gazete’de yayımlanan “Okul Servis Araçları Yönetmeliği”nin 9. maddesine göre, “okul servis şoförlerine ve okul servis rehber personellerine her yıl aile hekimliğinden rapor alma zorunluluğu” getirilmiştir.

Türk Tabipleri Birliği (TTB) Merkez Konseyi ve TTB Aile Hekimliği Kolu bu konuya ne diyor?

Aile hekimlerinden yılda bir kez alınacak “okul servis şoförü” veya “okul servis rehber personeli” olmaya uygundur raporuyla, “taşıma faaliyetlerinin düzenli ve güvenli hale getirilmesi” mümkün değildir. Okul servisleri ile ilgili sorunlar, niteliği belirlenmemiş raporlarla çözülemez.

Gelelim benim görüşüme:

Bir kere Okul servis şoförleri ve servis rehberleri MEB’na bağlı Halk Eğitim Merkezlerinde 30 saat süreyle kurs görecekler ve sertifika alacaklar..

Özellikle 2018-2019 Öğretim Yılından itibaren tüm okul servislerinde sertifikalı rehber personel bulundurulması mecburidir.

Köylerden ilçelere taşıma yapan servislerde ise rehber personel zorunlu değildir..

Burada bir çelişki oluşmaktadır elbette.. Neden böyle düşünmüşler valla bilemedim, yönetmenliği yazanlara sormak lazım..

Diğer sorun hizmet-maliyet konusundadır:
Örneğin Bucak İlçe sınırları içinde 16 öğrenci taşıyan bir servis aracının ihale bedeli olarak öğrenci başına 140 TL almaktadır. Toplam 2.240 TL yapmaktadır. Aylık yakıt gideri takriben 700 TL dersek kalan 1.540 TL olup rehber personel için verilecek para ortada yoktur..

Önerim şudur: Ya öğrenci velilerine ilave maddi yük gelecek ya da devlet servis ücretlerinin bir kısmını sübvansiyon edecek yani karşılayacak..

Araştırmacı Yazar Ömer ÖZDAMAR
Bucak-BURDUR




Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: