22 Şubat 2013 Cuma

Bucak Belediyesine Park Yeri Sorusu..


Bucak İlçesi ana caddesi üzerinde park yerleri bölünmüş çizgilerle belirlenlenmiştir. İlk başlarda görevli zabıtalarca park yeri ücreti tahsil edilirken son 5-6 aydır bu uygulamadan da vazgeçilmiştir. O zamandan beri uygulama ise her vatandaş özel aracıyla boş bulduğu park yerini kullanmaktadır.

Yaklaşık 1 ay önce ilginç bir gelişme yaşandı.

Nedir o gelişme?

Ziraat Bankası Bucak Şubesi önüne yakın bir park alanı zincirlerle çevrilmiş ve kırmızı zemin üzerine beyaz yazıyla ‘’resmi araçlara aittir’’ levhası dikilmiştir. Ancak 06 plakalı sivil bir aracın sürekli park ettiğini ve o araca tahsis edildiğini gördüm.

Bugün (22 Şubat 2013 günü, saat 16.45 civarı) hava yağmurluydu ve zincirle çevrili o park yeri boştu. Girdim, park ettim, hemen banka güvenlik görevlisi ‘’aracı park edemeyeceğimi’’ söyledi. Ben de ‘’hani burası boş, araç yok, park etmemde ne mahsur var’’ dediysem de aracı başka yere almak zorunda kaldım.

Tabii ki yağmur falan dinlemedim, hemen fotoğrafladım ve bazı sorularla kamuoyunun bilgisine sunma gereği duydum. Şimdi muhalif bir vatandaş olarak sormam gereken sorular şunlardır:

-Ziraat Bankası resmi kurum mudur? Eğer resmi kurumsa hemen yakınındaki TEB ne olacak o zaman? TEB gayriresmi kurum mu olacak mesela?

-Resmi araç olarak sivil plakalı aracın park yerinde olması ve o aracın da banka müdürüne ait olması resmiyet kazandırır mı? Kazandırırsa TEB Müdürü ne olacak?

-Vatandaşın ortak kullanım alanı olan araç park yerinin bankaca zincirle çevrilmesine Bucak Belediyesi mi izin verdi? Verdiyse; eşitlik ilkesi gereği o cadde üzerinde bulunan diğer özel ve tüzel kuruluşlara, esnaflara da izin verecek mi?

-Bucak Belediyesi ana cadde üzerinde ücretli araç park yeri uygulamasını son verdiyse; o levhalar niye hala duruyor o zaman?

Umarım ve dilerim, bu yazı üzerine Belediye Başkanımız Sayın Ramazan Ayaz doyurucu bilgileri kamuoyuna verecektir.
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: