19 Şubat 2013 Salı

CHP Fiyaskosu...


Şu söze bir bakın, bir okuyun, sonra konuşalım..

‘’CHP'li olmadığını, sadece Cumhuriyet Halk Partisi'nden milletvekili seçildiğini..’’

Kim kuruyor bu çarpıcı cümleyi?

CHP İstanbul milletvekili Faik Tunay..

‘Aileden ANAP’lı ve Özal hayranı’ olduğunu kimlik bilgilerine ilave etmeyi unutmuyor Sayın Faik Tunay Bey..

Yaşım 51 oldu, son 30 yıldır siyaseti izlerim, özellikle son 6 yıldır aktif siyasetin içindeyim ancak böyle bir siyasi fiyaskoya hiç rastlamadım, şaşkınlıktan neredeyse küçük dilimi yutacağım..

Şöyle düşünelim mi sevgili okuyucular?

MHP içinde TKP’li ya da Sosyalist biri olabilir mi?

Mümkünatı yoktur, asla olmaz, olamaz..  Çünkü siyasetin doğal akışına aykırıdır. Parti, dernek ya da STK değil ki her görüşten insanlar bir araya gelsin.. Hoş dernekler bile görüşlerine göre ayrılıyor, işte MUSİAD, işte TUSİAD gibi.. İşte KESK, işte DİSK, işte Sağlık-Sen, işte Eğitim-Bir-Sen, İşte Türk Eğitim Sen, gibi..

AKP içinde radikal bir solcu barınabilir mi? Hadi radikalinden geçtik; Liberalizm’e evrilmeyen bir solcu (Ertuğrul Günay gibi) AKP’ye dahil olabilir mi? Olanaksızdır, kapısından içeri almazlar..

CHP Tunceli Milletvekili Sayın Hüseyin Aygün’ün ‘CHP’li görüşte değilim, ben sosyalistim ama milletvekili olmayı kabul ettim’’ ifadesinin bile idare edebilir yanı vardır..

Nasıl?

Hüseyin Aygün, sol tandemdimli ve sol blokta yer alıyor ama sosyal demokrat olduğunu her fırsatta deklare eden CHP’den milletvekili seçilmesi makul ve mantıklı duruyor. Sayın Hüseyin Aygün, ‘’ben sağcıyım, ben Özal hayranıyım, ben CHP’li değilim’’ diyenden bin kat daha hayırlı oluyor..

CHP çıplak hem de çırılçıplak kalmış.. Çünkü onu tarif eden fikir ve düşünce elbiselerini çıkarmış ve her şeyi, herkesi kabul eden derneğe dönüşmüştür...

CHP’nin düştüğü bu kimlik bunalımı; eninde sonunda intiharına neden olacaktır. Uzun süredir şu görüşümü dillendiyorum..

Nedir o fikir?

Yol yakınken, hemen siyasi kurtuluş manevrası yapması gerekiyor..

Evrensel sosyal demokrasiyi benimsenmeli ve parti programına yazılmalı, işte ‘’Yeni Sosyal Demokrat yol Partisi’’ gibi isimle (daha başka isimler bulunabilir) siyaset sahnesinde yerini almalı, muhafazakar-Liberal sağcı iktidarın karşısına çıkabilmeli.. Başka türlü bu sıkıştırılan cendereden asla çıkış yoktur..

Bunu yaparsa; hem CHP’nin tarihine iyilik yapılır, hem de Mustafa Kemal’in liderliği ve saygınlığı daha fazla erozyana uğratılmaz..
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: