7 Kasım 2017 Salı

Yeni Burdur Devlet Hastanesi yapımı..


Konuyu 1 haftadır farklı kesimlerden izliyorum, okuyorum, yorumluyorum..

Daha doğrusu 2 kesime ayrılmış durumdalar.. Bir taraf ‘’olsun’’ diyor, bir ‘’olmasın’’ diyor..

Uzaktan ve dışarıdan bakan birisi olarak objektif düşüncem şudur:

Burdur ili için 300 yataklı bir hastane projesi kabul edilmiş mi?

Evet..

100 küsur trilyon hastane proje bütçesi ayrılmış mı?

Evet..

Sorun ne peki?

Yeri neresi olacak, eski hastane ne olacak?

Malumunuz bizim idari sistemimiz adem-i merkeziyetçi değildir. Yani yerel yönetimlerin katılımı zayıftır..

O halde Ankara yani Sağlık Bakanlığının projesi hazır ve bir hastane yapacaksa yapar..

Buna karşın yerel belediyenin direnmesi neredeyse olanaksızdır.. Sadece yer tahsisi konusunda muhalefet şerhini ortaya koyar ve bunu Burdur halkına açıklar, gerisi sağlık bakanlığına aittir..

Ben belediye başkanı yerinde olsam, konuyu ‘’yok çekimser, yok kararsız’’ gibi beyhude çabaya girmez, hemen yatırımın başlamasını isterdim..

Ha keza artık geleceğin modern şehirlerinde otopark ve sessizlik gibi unsurlar dikkate alındığı zaman hastanenin şehrin ana merkezinden dışına kayması gayet mantıklıdır..

Yine ben belediye başkanı olsam: ‘’Yatırımı engelledi suçlamasını’’ ortadan en kısa zamanda kaldırmak için hemen belediye meclisinden gerekli yer tahsisi kararını çıkartırdım..

Benimkisi de 3.yol olarak bir görüş ve düşüncedir.. Katılır ya da katılmazsınız..

Araştırmacı Yazar Ömer ÖZDAMAR
Bucak-BURDUR





Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: