17 Ağustos 2011 Çarşamba

En lüks şey…




Yaşasın! En lüks şeye sahibim!

Yok, yok, bu ne bir ev, ne bir yat, ne bir araba, ne bir elmas, ne bir yakut, ne bir som altın…

Bildiğiniz gibi değildir…

Benim yaklaşık 10 yıldır uyguladığım yaşam felsefesi meğer “en lüks şeymiş’’

Gündelik yaşam programının en önemli öğesi meğer “en lüks şeymiş’’

Biliyorum ve merak ettiniz. Hemen alıntıyı kısmi olarak aktarıyorum:

Bir gün bir arkadaşımla kırlarda yürüyordum. Bana sordu.
“Hayatta en lüks şey nedir, biliyor musun?”
Hayır dedim. Nedir? “Sabahleyin istediğin zaman yataktan kalkmak.”
Düşündüm. Daha lüks bir şey bulamadım.
Söylediği bir hayat tarzının özeti idi, aslında. Özgür olacak kadar para veya keyif sahibi olmak, işe gitmemek veya istediğin zaman gitmek, hayatını başkalarının keyfine göre düzenlemek zorunda olmamak. Bu gibi şeylerin bahşettiği bir lükstü yataktan istediğin zaman kalkmak.
Alıntı: Metin Münir

İşte böyle dostlar, arkadaşlar! Ben de 10 yıldır, sabahleyin bazen 10’da, bazen 11’de, bazen 12’de kısaca vücudum ne zaman kalk diye komut verirse o zaman kalkarım… Asla ama asla zaman ya da saat tahdidi yoktur. Çok acil, çok özel durumlar istisnadır.Bunun dışında gündelik yaşamımda sabah saatlerini kapsayan hiçbir etkinliğe, faaliyete katılmam…

Ya ne yaparım?

Sabahleyin paşa gönlüm ya da canımın istediğim zaman yataktan kalkarım, kahvaltımı yaparım, ondan sonra rutin gündelik yaşama dalarım…

Öğleden sonra ise sosyal hayatın göbeğine atlarım. Gözlemlerim, keşif ederim, fotoğraflarım ve mutlaka yazarım… Neler mi yazarım? Bazen gözüme batan bir tabelayı, bazen hizmetini beğenmediğim hastaneyi, bazen eziyet gören hayvanı, bazen yoksulluk çeken garibanı, bazen 5 yıldır atanamayan aday öğretmeni, bazen CHP’yi eleştiririm, bazen kendime verip veriştiririm… Gece yarısını çoktan geçmiş, horozlar ötmüş ise yatağa doğru usulca kendimi bırakırım… Mis gibi uykuma dalarım…

İşte bu tarzımla meğer hayatta en lüks şeye sahipmişim de haberim yokmuş…

Ömer Özdamar
Bucak-BURDUR
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: