27 Kasım 2014 Perşembe

Yeni Türkiye’nin en büyük çıkmazı..


Tamam, her yere inşaat yaptık, dağlara taşlara binalar diktik, yeşil alanlar dahil her boşluğa AVM koyduk..

Sonrası ne olacak?

Yeni Türkiye, inşaat üreterek zenginlik ve refah sağlayacağını düşünüyorsa fena halde yanılır..

Teknoloji üretmeyen Yeni Türkiye ekonomisi, inşaatla gidebileceği mesafe kısalmıştır.

Üretilen inşaat arzının doyuma ulaşması amma 5 yıl, amma 10 yıl sonrasıdır..

O vakit ne olur?

Satılamayan ve ipotekli villalar, daireler elde kalır, içinde in-cin top oynar..

Örnek mi?

2008 ABD krizine bakın, 10 binlerce inşaat yarım kalmış, bitenler de ıssızlığa terk edilmiş haldedir..

Ne yapılması lazım?

Eğitim-öğretim, teknoloji üretecek sisteme hizmet etmelidir..

Yeni Türkiye paradigmasında mümkün mü?

Maalesef çıkmaz bu noktadadır..

Neden?

Özellikle son 5 yılda yönelim ahlaklı ve dindar eğitim-öğretim üzerinedir..

Felsefe yok ama ‘Peygamber Efendimizin Hayatı’ dersi var..

Biyoloji yok ama ‘Ahlaklı İnsan Hayatı’ dersi var..

Uzay ve dünyamız üzerine sorgulama dersi yok ama kutsal kitabımız Kuranı Kerim dersi var.. (Cübbeli Ahmet Hoca söylüyor işte, uzaya araştırma aracı göndereceğinize Kuranı Kerim’i açın, okuyun, öğrenin..)

Bu durumda Almanya’dan otomobil, Güney Kore’de televizyon, ABD’den cep telefonu alırız, kullanırız ve havamızı atarız..

Gelecekte var olabilmemiz için global dünyaya pazarlayacağımız mutlaka teknoloji olması gerekir.. Çünkü petrol, doğalgaz gibi kaynağımız ya yoktur ya da kısıtlıdır..

Türkiye patentli otomobil üretilmesi için 3-4 yıldır çene yoruluyor ama bir metre yol alınamıyor.. Çünkü teknoloji üretiminin altyapısı için beyin gücü şarttır. Öyle lafla ‘yap dedim yapıldı’ olmaz.. Beyin gücü de yıllara dayanan eğitim-öğretimle sağlanır..

Ancak neredeyse lise dengi okulların yarısını imam hatip lisesine çevirmekle ne kazanırsın?

Hem pozitif eğitim-öğretimden uzaklaşırsın; hem de yeterli ve kalifiye beyin gücünden yoksun kalırsın..

Bana göre ‘Yeni Türkiye’ vizyonunun çıkmaz yolu burasıdır..

200 milyon cep telefonu, 200 milyon kredi kartı, herkesin 2 ev sahip olması bizi global dünyada zirveye götürmez, çok fena kaosa sürükler..

2023 hülyası görenlere benden söylemesi..

Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: