16 Ekim 2009 Cuma

Burdur İli Bucak İlçesi CHP Yönetim Kurulu Üyelerinden İlköğretim Okullarına ziyaret…





Bu ziyarete CHP üyesi olarak ben de katıldım, hem de fotoğrafladım, işte bu blog yazısını kaleme aldım.

Ziyaret amacı ise hem yeni eğitim-öğretim yılını kutlamak, hem de sorunlarını yerinde görmektir.

Nerden başlandı?

En ücrada bulunan, Yunus Emre İlköğretim Okulumuzdan elbette…

Daha sonra sırasıyla Cumhuriyet İlköğretim Okulumuza, Atatürk İlköğretim Okulumuza ve Bucak Anadolu Lisemize gidildi.

Ne gördük, ne duyduk faslına gelirsem…

Bir kere ilköğretim okullarına hiçbir ödeneğin olmadığını en yetkili ağızdan müdür beylerden işittik.

Okulların ihtiyaçlarını nasıl giderdikleri konusu ise işte kantin geliri, yasak olmasına rağmen velilerden toplanan paralarla ifade ediliyor…

Gelelim en mağdur ve en kötü durumda olan ilköğretim okulumuz hangisi sorusuna:

Yanıt ise Yunus Emre İlköğretim Okulu oluyor…

En ücrada olunca en zor durumda olan okul olması beni hiç şaşırtmıyor.

Öğrencinin gitmek istemediği, öğretmenin gelmek istemediği bir okul olunca başka nasıl bir tablo çıkacak ki?

Toplam Öğrenci sayısı 50’yi bulmuyor. Nedeni ise okulla aynı isimli anılan mahalleden gelen çocukların bile nakille başka okullara kayması gösteriliyor.

Adrese dayalı sistem zorunluluğu olmasına rağmen böyle bir yöntemle engellemenin delindiği görülmüştür. Çünkü nakillerde adrese dayalı sisteme dair herhangi bir belge istenmiyormuş.

Yunus Emre İlköğretim Okulumuzun fotokopi makinesi yoktur. Müdür Beyin oturacağı doğru düzgün bir odası bile olmadığı okulumuz hakkında başka ne diyebilirim?

Okulumuzun hemen dibinde bulunan Camimiz ve Kur’an Kursumuzun binası daha heybetli, daha sükseli, daha işlevsel duruyor.

Not: Fotoğraflarımın içinde mevcuttur.

Bu durumda Yunus Emre İlköğretim okulumuzda görev yapan müdürümüze ve öğretmenlerimize Allah yardımcıları olsun demekten başka lafım kalmıyor.

İkinci ziyaret Cumhuriyet İlköğretim Okulumuza yapılıyor. Bu okulumuz 1.200 öğrencisiyle en kalabalık okul unvanını elinde bulunduruyor.

Bu kadar kalabalık olmasına rağmen tek bir hizmetlinin bulunması abesle iştigal oluyor benim nazarımda...

En büyük eksikliğin ise rehber öğretmenin okulda bulunmamasıdır. 1.200 öğrenci var ama onları yönlendirecek kısaca rehberlik edecek bir öğretmenin olmaması şahsen beni şaşkına çeviriyor.

Üçüncü ziyaretimizi Atatürk İlköğretim Okulumuza gittik. Burası benim de okuduğum ve ilkokulumu bitirdiğim okuldur. Elbette 40 sen önceki okul binasının yerinde yeller esmektedir. Yeni bina yapılmış, tadil edilmiş kısaca benim okuduğum okulun ismi kalmış.

1.000’ne yakın öğrencisi olan okulumuzun durumu; sınıfları ortalama 40 öğrenci olmasına rağmen genel hatlarıyla iyidir.

Dördüncü kısa ziyaretimizi Anadolu Lisemize yaptık. Müdürümüz şaşırdı ve aynen şunları ifade etti:

CHP olarak sizi tebrik ediyorum. Çünkü daha hiçbir siyasi figür seçim harici ziyaret etmedi. Daha Belediye Başkanımız seçilmesinden dolayı nezaketen teşekkür ziyaretine bile gelmedi…

Öğretmen, öğrenci kısaca eğitim üzerine güzel sohbet ettik ve ayrıldık.

CHP Bucak İlçe Teşkilatı olarak, ben de MB Yazarı ve CHP üyesi olarak, bu tür okul gezi ve ziyaretlerimizi sürdürmeye karar verdik.

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/16 Ekim 2009/Burdur-Türkiye

‘’Dünyamızı sorularımızın cesareti ve yanıtlarımızın derinliğiyle önemli kılarız. (Carl Sagan)’’

Siz hala kitabımı almadınız mı? O zaman adresi veriyorum:

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=439776

http://www.idefix.com/kitap/normal-otesi-ask-omer-ozdamar/tanim.asp?sid=UMSURS3EM4WBRLD0UYO8

Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: