7 Aralık 2017 Perşembe

Türkiye’nin kanayan yarası SİYASİ TORPİL..


Bu konuda yazı yazmam, artık kaçınılmaz oldu..

Neden?

Bugün yine bir şikayet aldım ve vicdanen çok rahatsız oldum..

Elimden gelen ise yazıyla kamuoyuna bildirmektir ve tarihe not düşmektir..

Belki bu yöntemle vicdanları kanatan yaranın iyileşmesi için bir katkımız olur..

Bir kere yaşım 56 olup ben bildim bileli SİYASİ TORPİL Türkiye’de hep vardı, hep oldu..

Rahmetli Ecevit bir yerde bu siyasi torpilin önünü kesmek için KPSS sınavı getirdi.. Özellikle memur olmak için yüksek KPSS puanıyla torpilsiz kamuya giriş için bazen yeterli olabildi.. Bazen diyorum çünkü yüksek memurluk için (kaymakamlık, hakimlik, savcılık, müfettişlik gibi..) mülakat konuyor ve siyasi torpil devreye giriyor..

Kamu hizmet sektöründe çalışmak için maalesef yine siyasi torpil gerekiyor..

İşte temizlik işçisi olacaksan mutlaka yerel iktidardan icazet (izin) alacaksın..

Yerel siyasi temsilcilerin ‘’oluru’’ olmazsa mümkün değil işe başlayamazsın..

Neyse bugün duyduğum şikayeti aynen aktarıyorum..

Abi, oğlum ziraat mühendisiydi.. KPSS’den 72 puanı vardı.. İşte Tarım Kredi Kooperatifleri’nden çağırdılar.. Mülakat oldu ve elendi..

Neden?

Çünkü beni araştırmışlar ve CHP’de üyeliğim çıkmış..

Hadi şikayetçinin yerini de vereyim, Bucak ilçesi Kızılcaağaç köyünden..

Şimdi gelelim benim yorumuma:

Başka parti üyesi olmak Türkiye Cumhuriyeti eşit vatandaş olma hakkını kayıp mı ediyor?

CHP’ye üye olmak terör örgütüne üye olmakla eşdeğer mi oluyor?

Diğer parti üyesi vergisini vermiyor mu?

Başka parti üyesinin çocukları bile babasından dolayı neden haksız muameleye maruz kalıyor?

Öteki partililer zorunlu askerlik hizmetini yapmıyor mu?

Siyasi torpili diğer partililere reva görmeyenler acaba bu insanların müracaat edeceği başka hükümet mi var?

Siyasi torpil sadece iktidar partisi üyelerine yapılıyorsa; bu ülke işgale uğrarsa sadece iktidar partisi üyeleri mi savaşacak?

Siyasi torpil kamunun her alanında yaygınlaşırsa; iktidar partisi dışındakiler bu ülkeye karşı aidiyet hissinde tereddüt doğmaz mı?

Soru çok ama yanıt yok..

Allah’tan güzel örnek de varmış..

Kim söylüyor?

AK Parti Bolu İl Başkanı?

Ne diyor?

“Geçtiğimiz gün Aile ve Sosyal Hizmetler Bakan Yardımcımız beni telefonla arayarak, İş Kur üzerinden İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde hizmetli olarak görevlendirilmek üzere 125 istihdamın yapılacağını söyledi.
Bende kendisine sayının az olduğunu Bolu’ya en az 200 kişinin ayrılması gerektiğini belirttim. Daha sonrada İş Kur Müdürü’nü arayarak, ‘Tüm müracaatları listeleyin. Benim şahsi olarak vereceğim tek bir kişi yok. Alımlar Noter huzurunda yapılacak kura ile yapılsın. Bunu özellikle takip edeceğim. Amcası, dayısı olan işe girmeyecek. Şansı olan, rızkı burada olanlar işe başlasın’ dedim. Tekrar söylüyorum 15 Temmuz bizim için bir milattır ve bu saatten sonra kimsenin vebalini alamayız. En azından ben almayacağım”

Yaşa başkan!
Helal olsun!
Seni tebrik ediyor ve kutluyorum..

Maalesef aynı dönem Burdur Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde çalıştırılmak üzere 33 güvenlik görevlisi alınacağı müjdesi verildi. En az Lise Mezunu, 25-45 yaşları arasında güvenlik sertifikası olanlar İş Kur müdürlüğüne başvurabileceklerdi..

Ne AK Parti Burdur Milletvekilleri, ne AK Parti Burdur İl Başkanı TORPİL olmayacak, herkes başvurabilir Dİ-YE-ME-Dİ-LER..

Hatta Sosyal Medya üzerinden Avukat Ahmet Sedat Oktay arkadaşım yazmıştı:
AK Parti üyesi 33 güvenlikçi kişi alınacak..
Bu söze bile kimse itiraz etmedi, olur mu öyle şey kimse diyemedi..

Ama yazık oluyor, yazık ediliyor bu ülkeye..

Türkiye AK Parti’den ibaret değildir.. Bu gerçeği siyasetçilere nasıl anlatacağız, nasıl izah edeceğiz valla ben de bilmiyorum..

AK Parti üyesi bir vatandaşın eşit olarak ne kadar hakkı varsa CHP’linin, MHP’linin, diğer siyasi parti üyelerinin de vardır..

Başka şeyler söyleyeceğim ama ne dilim varıyor, ne de adabım yol veriyor..

Ülkemizin geleceği olan genç insanlar tartışma platformu açmış..

Adı ne biliyor musunuz?

Siyasi referans nasıl bulunur?

Vah, vah, vah…

Bakın neler yazmışlar?

Varan-1: Gerçekten arkadaşlar bu torpil nasıl bulunur? Mülakatta torpilin yok diye elenip başka birinin ise torpil vasıtasıyla işe alınması insanın zoruna gidiyor..

Varan-2: Yıllarda ders çalışıyoruz, uykudan bile kıstığımız oluyor ve hakkettiğimi düşünüyorum. Ancak benim yerime işe giren insanlara bakıyorum, benden ne fazlası varsa tamamlayım diyorum ama bulamıyorum.. Artık sövmekten geçtim, nasıl siyasi çevre yapılır bunu deneyimli arkadaşlardan öğrenmek istiyorum..

VARAN-3: Torpil siyasetle uğraşan bir ahbabınız varsa onun vekile veya ilgili başka bir kişiye ulaşmasıyla bulunur. Bu dışarıdan torpil bulma yöntemidir. Eğer sınavı yapan kurum içinden bir ahbabınız varsa bu da içeriden torpil bulma yöntemidir.

Benden bu kadar.. Vicdanları kanatan bu trajediyi yazı döküp insanların bilgisine sunmam gerekiyordu, işte sundum..

Araştırmacı Yazar Ömer ÖZDAMAR
Bucak-BURDUR

İnstagram : https://instagram.com/omerozdamar/
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: