28 Mayıs 2013 Salı

Siyasetçi mi akıllı, vatandaş mı akılsız?


Bu konuyu ele almaya ne zamandan beri düşünüyordum ve kafamda kurguluyordum. Hadi bakalım, yazı yolculuğumuza çıkalım, nereye götürecek bizi?

2002 Genel Seçimleri, 2004 Yerel Seçimleri, 2007 Genel Seçimleri, 2009 Yerel Seçimleri, 2010 Anayasa Referandumu, 2011 Genel Seçimleri gördüm, geçirdim, hatta 2009 yerel seçimlerinde CHP 1. Sıra Belediye Meclis adayı oldum..

Malumunuz 2004 Yerel Seçimleri’ne CHP’nin aktif engeliyle beldelerin kapatılmasıyla ilgili yasanın uygulaması yetişmedi. 2009 Yerel Seçimleri’ne yine CHP’nin Anayasa Mahkemesi’ne gitmesi falan derken yine uygulama olmadı. En son artık 2014 Yerel Seçimleri’nde söz konusu yasa uygulanacaktır. Böylece nüfusu 2.000 (iki bin) altında kalan tüm beldeler kapanacaktır ve muhtarlık olacaktır.

Bucak İlçesi’nin Kızılkaya, Ürkütlü, Gündoğdu, Kocaaliler ve Çamlık olmak üzere 5 beldesi vardır.

Ürkütlü kapanıyor, Gündoğdu kapanıyor, Çamlık kapanıyor ve köy muhtarlığına dönüşüyor. Ne zaman? Mart-2014 Yerel Seçimleri’nde..

Özellikle Çamlık ve Gündoğdu Beldeleri 2002’den beri yaşanan tüm seçimlerde hep tercihlerini sağ partilere özellikle AK Parti’ye kullanmıştır.

Şimdide kalkmışlar, ağlıyorlar, şikayet ediyorlar..

Neyi?

‘’Ehee biz ne olacağız, biz niye köy oluyoruz, biz niye belde olarak kalmıyoruz?’’ gibi soruları sıralıyorlar..

Geçmiş olsun artık! Senin önüne tepkini koyman için en az 5 kez sandık konmuş, ancak sen her defasında beldeni kapatmaya uğraşan siyasi partiye oy vermişsin, hem de artan oranda.. Kısaca celladına aşık olan kadın misali bizi yaksa da biz yine de oyumuzu vereceğiz diyorsanız; bari susun ve başınızı öne eğip bekleyin, değil mi?..

Gelelim vatandaşın diğer bir garip isyanına..
2011 Genel Seçimleri öncesi AK Parti Burdur Milletvekili adayları için temayül yoklaması yaptı. 19 aday adayının katıldığı temayül yoklamasına, bin 212 delegeden 909'u katıldı. 894 oy geçerli sayıldı. ilk sırayı, 336 oy ile eski Burdur İl Özel İdaresi Genel Sekreteri İbrahim Şimşek aldı. 274'er oy alan Adem Şengül ile Beytullah Okay ise ikinci ve üçüncü sırayı paylaştı.
Ehee ne oldu sonra?
Sıkı durun şimdi! Temayül yoklamasında ilk 3’e giren adaylardan hiçbiri milletvekili listesine alınmadı.
Bu ne demektir?
‘’Ey örgüt, ey delege, siz kime oy verirseniz, verin; son sözü Ankara’dan ben söylerim.. Siz adayınızı belirlemişsiniz ama AK Parti Genel Merkezi kriterleriyle uyuşmuyor. O zaman bizim belirlediğimiz adaylarla çalışmaya devam edin’’ tavsiyesini alan örgüt ne yapar?
Daha çok çalışır, AK Parti tüm zamanların en çok oyunu toplar..
Soru nedir?
AK Parti’ye oy vermiş bir kısım vatandaşların ifadesi aynen şöyledir: Ehee milletvekili seçilen adayımız Bucak’la ilgisi yoktur, siyasi çalışma yapamamaktadır, Bucak için verimli olamamaktadır..
Geçmiş olsun artık! Oysa akıllı vatandaş, zeki bir seçmen, Bucak sevdalası bir partili ne yapardı? Ankara’ya mesaj verirdi. Nasıl? Benim temayülde seçtiğim adayların hiçbirini listeye koymazsan ben de sana oy vermem, oy toplamam, kendi oyumu da ya boş veririm ya da başka bir siyasi partiye atarım.. Bir daha ki seçimde Ankara yani Genel Merkez senin tercihini dikkate alırdı ama ne 2015’de ne de diğer seçimlerde artık örgütü, delegeyi dikkate almaz.. Akıllı siyasetçi yıllardır hep böyle yapıyor. Hem halka seçtiyor, hem de halkın tercihini dikkate almıyor..

Sanki CHP hırlı mı? Burdur 2011 Genel Seçimleri adaylarını belirlerken ne öncseçim yaptı ne de temayül yoklaması.. Bağrış çağrışlar sonrası sonucu bile açıklanmayan uyduruk bir temayül yoklaması oldu.. Milletin gazı alında, haydi bakalım, sen sağa, ben sola dendi..
Umarım derdimi anlatabildim. Söz milletin deyiminin içi boş slogan haline gelmesini istemiyorum. Bilinçli seçmen ve partili arıyorum.. Halkı dikkate alamayan partiyi halkın da dikkate almaması gerekiyor ama maalesef öyle olmuyor..

2014 yerel seçimlerini, 2015 genel seçimlerini dört gözle bekliyorum.. Bakalım ne olacak? Acaba vatandaş hatasını anlamış mı yoksa hatasında ısrar mı edecek? Vatandaş çok büyük bir sınav verecektir..
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: