9 Temmuz 2011 Cumartesi

CHP ve yemin krizi…


CHP, bir siyasi parti olarak belki kuruluşundan bu yana ilk kez radikal bir eyleme imza attı.

Neydi eylemin amacı?

Cezalandırmaya dönüşen uzun tutukluluk süresine dikkat çekmek ve milletvekili seçilen birisinin yani millet iradesinin hapiste kalmasına son vermek…

Seçim 12 Haziran 20011 günü gerçekleşti ve tam 1 aydır ‘yemin krizi’ gündemi işgal etti. 11 Temmuz 2011 günü, muhtemelen yemin krizi sona erecektir. Büyük soru şudur: Kim kaybetti, kim kazandı?

Demokrasi kazandı, AK Parti kazandı ama CHP kaybetti…

Neden CHP kaybetti? Çünkü süreç çok kötü yönetildi. Kitlelere CHP’nin meramı iyi anlatılamadı ve her kafadan polifoni modunda ses çıktı.

Bir de demokrasi ve uzun tutukluluk süresine itiraz ettiğimiz milletvekillerimiz içinde sadece Mustafa Balbay olsa amenna… Yahu Demirel’in ricasıyla listeye konan ve seçilen Mehmet Haberal için CHP niye bu kadar yorulsun arkadaş? Çünkü oğlu Erkan Haberal bilin bakalım nerede? MHP MYK üyesi… Evet, aynen öyledir. MHP tepe yönetimindedir. Oğlu bile MHP adına yemin etmeme konusunda itirazı yok, (MHP yemin etti.) ama oy kaybetme pahasına CHP çırpınıp duruyor…

Bakın, AK Parti Grup Başkan Vekili Sayın Elitaş, ne dedi?

CHP Milletvekilleri için son tarih 15 Temmuz 2011 günüdür, o günden sonra meclis başkanlık divanı toplanır ve milletvekillikleri düşer…

Bu ifadeye nasıl karşılık verdi Sayın Başbakan?

Yok, öyle bir şey, arkadaşımız sürçü lisan eylemiş…

Sayın Elitaş çıkıpta; ‘Hayır, Sayın Başbakan! Bu benim şahsi düşüncemdir. Hiçte sürçü lisan etmedim ve bilerek söyledim’ Dİ-YE-ME-Dİ…

İşte parti disipline, parti söz birliği budur arkadaş!

CHP’de İsa Gök Bey, ayrı telden,
Muharrem İnce Bey, ayrı telden,
Gürsel Tekin Bey ayrı telden,
200 imza toplayabilen Baykal muhalifleri ayrı telden çalıyorlar…

Abi, ne CHP, ne de başka bir siyasi parti bu kadar karmaşık durumla asla bir yere gidemez…

Ha ben olsan ne yapardım?

Eyleme devam ederdim. Ne zamana kadar? Sonuç alana kadar…

Ehee milletvekilliği düşme tehlikesi doğarsa ne olur?

İşte o zaman gerçek CHP’li, fason CHP’li pat diye ortaya çıkar. Bence en az 80-100 CHP milletvekili yemin ederdi. Ve parti karpuz gibi ortadan bölünürdü…

Neyse artık olan oldu, Pazartesi günü yemin ettikten sonra ne yapılması gerekir? İşte ilk aklıma gelenler:

1. Parti disiplini mutlaka sağlanmalıdır.

2. Hemen il ve ilçe kongreleri yenilenmelidir.

3. Evrensel sosyal demokrasi ne diyorsa aynısı programa alınmalıdır ve tüm sol kucaklanmalıdır…

Gerisini de partinin ‘A’ takımı düşünsün arkadaş!

Ömer ÖZDAMAR
Bucak-BURDUR
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.
Yorum Gönder