26 Mayıs 2010 Çarşamba

Burdur İli Bucak İlçesinde simit fiyatı kaç olmuş?…


Her gün sabah 09.00-11.00 saatleri arasında oturduğum mahallemin marketine (Bucak-Kahveler mevkii-Soysal Marketi) gider, Milliyet Gazetesi, ekmek ve simit alırım. Zeytin ve simitli kahvaltıyı çok severim…

Neyse her zaman 350 kuruşa aldığım simit olmuş 500 kuruş… Aslında 10-15 gündür bu fiyattan satılmaya başlanmıştı. Ancak bugün (26 Mayıs 2010) simit zammı konusunu kafaya taktım. Yahu hani biraz iktisatçı yanımız var ya… Un ve susam fiyatlarının artmadığını biliyorum ya… Ayrıca CHP Bucak İlçe Yönetim Kurulu Üyesiyim ya…

Önce market sahibine sormaya başladım:

Bu zam kimden kaynaklanıyor?

Abi, bana fırından 350 kuruşa geliyor, ben de 500 kuruşa satıyorum…

Simit kaç gram?

Abi, gel beraber hassas tartıda tartalım.

Kaçmış?

90 gram…

Güzel… Ben bu işi araştıracağım.

Sonra DP’den Belediye Meclis Üyesi arkadaşım Fuat Şan’ı telefonla aradım.

Arkadaş, belediye meclisinde simit zammı yaptınız mı?

Yok abi,zaten o görev yani fiyat belirleme işini Bucak Ticaret Ve Sanayi Odası yapıyor…

Bilgiler için teşekkürler dedim ve hemen Bucak Ticaret Sanayi Odasını aradım.

Oradaki yetkili kişi aynen şunları söyledi:

Yakın zamanda zam yapmadık. 100 gr. Simit için rayiç fiyatı 350 kuruş olarak en son 21 Ocak 2010 tarihinde belirledik. Halen o fiyatlar geçerlidir.

İyi de ben 500 kuruşa simit alıyorum.

Onun kontrolünü belediye yapacaktır. Bizi ilgilendirmiyor.

Peki, teşekkürler dedim ve kapattım.

Yahu hem gramajı 10 gram eksik hem de 150 kuruş pahalı simit satılıyor…

Aklım iyice karıştı.

Çarşıda bir büfeye simit fiyatını sordum:

350 kuruş deyince aklım iyice karıştı.

Belediye zabıtasını çarşıda buldum. Onlar da otopark ücretinin biletini kesiyorlar… Belediye zabıtası otopark ücretini kesmek için kaldırımlarda araç plakalarını yazıyor, ilk 15 dakikası ücretsiz sonrası ilk saat için 1 TL toplamak için uğraşıp duruyorlar… Bana garip geldi, bu iş ya, neyse…

Belediye zabıtasına anlattım. Aldığım yanıt:

Mümkün değil satamazlar. Tüketiciye 350 kuruştan simit satmak zorundalar…

Şansa bakın! O arada simidi 500 kuruşa satan market sahibi yanımıza geldi.

Zabıta: Kaça satıyorsun?

Market sahibi: 90 gr. Simit, 500 kuruş.

Zabıta: Simit 100 gr. Olacak ve size 350 kuruştan satılmak üzere simit getirecek. Size ister 200 kuruştan verir, ister 250 kuruştan verir..

Market sahibi: Elimde faturalar vardır. Ban geliş fiyatı 350 kuruştur.

Zabıta: Hangi fırın?

Market Sahibi: Lider Fırın…

Zabıta: Tamam, bugün gerekli kontrol ve ikazları yapmak üzere gideriz…

İnanın ne ekledim ne de çıkardım… Sevgili okuyucular yaşadıklarımı doğaçlama aynısını yansıttım…

Gelelim, benim yorum ve düşünceme…

Olayın neresinden bakacağımı bilemiyorum. Eksik gramajlı simit mi desem, yoksa 150 kuruşluk yediğim kazıktan mı söz etsem…

Duyarlı olmasak, araştırıp, soruşturmasak, Sayın Recep Beyin tabiriyle kaderimize razı olsak; yandık ki ne yandık…

Arayan yok, soran yok… Kimin eli kimin cebinde belli değil…

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/Bucak-Burdur/26 Mayıs 2010
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.
Yorum Gönder