15 Mayıs 2019 Çarşamba

Bucak İlçesi Üstgeçit ve EDS Sorunu..



Bucak İlçemiz Kahveler ve Sanayi kavşağı üst geçidimiz hizmetini takriben 2 yıldır sürdürüyor..

Bugüne ve EDS soruna gelmeden insanlarımıza şöyle küçük bir bukle anımsatma yapmayı doğru bulurum..

Kahvelere ve sanayi kavşağına üst ya da alt geçit yapılması esaslı olarak 2009 yılında gündeme geldi..

Neden?

Ölümlü-yaralamalı ve mal kaybına yol açan trafik kazaları yoğunluğu..

Engellemeler, hasıraltı etmeler, yok saymalar, vaatleri unutmalar derken 8-9 yıl geçti..

2017 yılında Burdur Milletvekili Sayın Reşat Petek, tabiri caizse göğüs göğse çarpışarak, vuruşarak bu engelleri aştı ve üstgeçit yapımına başladı..

Yine mahkemeler, durdurma çabaları hiç bitmedi ama bir şekilde aşıldı.

O dönem en önemli karşı argüman ise üstgeçit yanlarında yer alan esnafların, ticarethanelerin geliri düşeceği, daha az para kazanacağı yönündedir..

Oysa 1 (bir) can gideceğine, milyonlarca lira gitsin, bence mukayesesi ve tartışması bile kabul edilemez..

Neyse üstgeçit yapımına başlandı, hakikaten 6-7 aylık sürede tamamlandı ve 3 Aralık 2017’de hizmete açıldı..

Ve yine o dönemin valisi mealen ne diyor?

‘’Turizm bölgesi Antalya’ya ulaşmak isteyen misafirlerimiz Bucak girişindeki tek şeritli yoldan değil artık transit üstgeçitten süratle gidecekler..’’

Doğru ve mantıklı..

Burdur istikametinden ya da Antalya istikametinden gelenler trafik ışığına takılmadan hop geçti, gitti..

Dediydik ama hayalmiş..

Neden?

Meğer vatandaşı soymak için EDS denilen bir tuzak anlaşmasını KAYYUM ÖNCESİ Bucak Belediyesi yapmış..

Öyle bir anlaşma ki bozamıyorsun ve iptal edemiyorsun..

EDS sistemini kuran bilmem kimin yakınlığıyla bilinen şirkete; vatandaşın cebinden para aktarılıyor..

Çeltikçi ilçemizde EDS var ama onun bile bir mantığı var..

Ana yol şehrin ortasından geçiyor, hızın düşmesi gerekir, EDS konmuş, eyvallah..

Kardeşim Bucak ilçemizde öyle değil ki..

Bir otomobil Bucak içine giden tali yollarla ilgisi olmadan, gelişli-gidişli 3 şeritli üstgeçitten geçip gidiyor.. Hani saatte hızı 90 km. de olur, 100 km. de olur..

EDS ceza gelir dağılımı nedir?

Onu da araştırdım.

Kabaca cezaların yüzde 10’nu EDS sistemini yapan şirkete gidiyor,
Yüzde 20 belediyeye,
Kalan yüzde 70 maliye..

Hani hepsi belediyeye ya da maliyeye gitse yine canım o kadar yanmayacak..

Özel şirkete, EDS cezası yoluyla vatandaşın cebinden para aktarılıyor, bu kadarı da olmaz arkadaş..

Soru-1: Neden ve niçin EDS yapıldı?

Soru-2: Bucak İlçemiz üstgeçit için EDS yapımı çok önceden mi karar verildi yoksa sonradan mı karar verildi?

Soru-3: Bucak İlçemiz üstgeçit için EDS uygun olmayacağı anlatıldı mı, anlatıldıysa neden dinletilemedi?

Son bir not: Doğruluğunu teyit edemedim ama aksi söylenmezse bence yine skandal var.
Nedir o?

26 eylül 2018 tarihinde devreye alınan Bucak Belediyesi Trafik Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) 24 saat açık değilmiş, 2 saat gündüz, 2 saat gece açık kalıyormuş..

Yazar Ömer Özdamar
Bucak-Burdur





Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: