9 Mayıs 2019 Perşembe

Baştan Başa Balkan Turu Yazısı-3 (KOSOVA)




Sabahleyin kahvaltıya müteakip yolculuk KOSOVA’ya başlar..

Sınır geçişinin ardından başkent PRİŞTİNA panoramik turu yapılır ve meşhur KOSOVA Meydan Savaşının yapıldığı yere ulaşıyoruz..

1.SULTAN MURAT HÜDAVENDİGAR mezarı ve türbesi ziyaret edilir..
Malumunuz 1389 yılında yapılan bu savaşta ilk kez bir Osmanlı padişahı savaş alanında ölmüştür.. Bir Sırp tarafında hançerle suikasta uğramıştır..
Tabii ben de merak ettim:

Sultan 1.Murat Mezarı Bursa’da var, Kosova’da ne mezarı vardır?  

Meğer 2 mezarı varmış. Çünkü geri Bursa’ya cenazeyi götürmek zorundalar ya, bu arada iç organları cesedi bozar ya, bu yüzde iç organlarını almışlar ve oraya bir mezarlığa gömmüşler. Cesedin diğer kalan bölümü ilaçlanıp yaklaşık 1.500 km. mesafedeki Osmanlı başkenti Bursa’ya taşınır ve mezara konur..




Bu ilginç bilgiye yerinde öğrendim..

Yarım saatlik bir yolculuk sonrası Türklerin yoğun yaşadığı PRİZREN’e varıyoruz..
Hakikaten hemen hemen herkes Türkçe biliyor, her yerde Osmanlıdan kalma cami, çeşme ve hamam var..

Öğle yemeği için bir küçük kafeterya gibi bir yere oturdum ve 1 porsiyon köfte ve ayran söyledim..

Bilin bakalım 1 porsiyonda kaç köfte var?

Hem iri iri..

4 mü, 5 mi, 6 mı, 7 mi, 8 mi, 9 mu?

Hayır, tam 10 tane ve bir tabak dolusu..

Valla ekmeksiz falan bitirdim artık..

Özel izlenimim şudur:

Almanlar dehşetli inşaat faaliyeti içindeler..

Hem başkentte hem de burada çok katlı büyük apartmanlar dikiyorlar..

AK DRİN nehrinin bir kolu olan BİSTRİÇA,i şehrin tam ortasından geçiyor..


Yine dikkatimi çeken NATO askerleri şehrin içinde askeri araçlarla hala devriye geziyorlar..



Otobüse binildi, Arnavutluk transit geçildi ve Yugoslavya’dan (Sırbistan bugünkü adı) en son ayrılan KARADAĞ yolculuğuyla başkent POTGORİCA’ya geldik..

Bir dahaki yazımda Karadağ’ın ünlü KOTOR şehri gezisiyle devam edelim..


Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: