1 Nisan 2012 Pazar

4+4+4 Eğitim Sistemi ve Kur’an Kerim’in seçmeli ders olması..


Yeni eğitim sistemi günlerce tartışıldı, görüşler paylaşıldı ve protestolar eşliğinde TBMM’nde müzakereler başladı..

Ne olduysa oldu, aniden verilen bir önerge tüm tartışmayı bitirdi.

Nasıl?

4+4+4 yeni eğitim sisteminde ilave edilen yasa maddesiyle; Peygamber Efendimizin hayatı ve Kur’anı Kerim kitabımız seçmeli ders olarak okutulacağı teklif edildi.

İnanın! Aklıma hemen çok önceleri okuduğum ve bir anda hafızamın en önüne gelen bir dini vakayı anımsadım..

Neydi o, hem ünlü hem de İslamiyet’in gelecek yıllarına yön veren vaka?

Evet, Muaviye’nin Emevi Ordusuyla, Hz. Ali’nin ordusu Sıffın savaşında karşı karşıya gelirler. Savaş çok şiddetlenir, Hz. Ali’nin zaferi an meselesi iken Muaviye'nin komutanlarından Amr Bin El – As, askerlere mızraklarının uçlarına Kuran sayfaları takmalarını ister. Böylece, "bize saldıran Kuran'a saldırmış olur " fikrini Hz. Ali'nin ordusu arasında yayılır. Elbette savaş o anda biter..

TBMM’de bu yeni eğitim sistemine karşı görüş söyleyen ana muhalefet bir anda verilen bu önergeyle teslim bayrağını çekti. Çünkü artık ne söylerse sanki Kur’an’a karşıymış gibi algılanacaktır..

Tartışılamayacak bir konuyu, çok tartışılacak bir konunun içine sokulduğu zaman ne olur? İhalesiz verilecek 20 milyar dolarlık tablet alımı güme gider..

Yeni eğitim sistemi ve yeni uygulama Türkiye’nin hayrına olmasını dilemekten başka aklımdan, dilimden, elimden bir şey gelmez..
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: