21 Nisan 2018 Cumartesi

BEKAP Kitap Fuarı Açılışı ve İzlenimlerim..




Yazar olarak adıma gelen nazik davet nedeniyle BEKAP kitap fuarı açılışına iştirak ettim.. 

Fuar açılışına Milli Eğitim Bakanı Sayın İsmet Yılmaz,
AK Parti Burdur Milletvekili Sayın Bayram Özçelik,
AK Parti Burdur Milletvekili Sayın Reşat Petek,
Burdur Valisi Sayın Şerif Yılmaz başta olmak üzere resmi erkan ile diğer ilgililer katıldı..

Gelelim izlenimlerime..

Kısa-kısa konuşmalar yapıldı. Yine 10 numara konuşmayı Bucak Kaymakamı Sayın Yalçın Sezgin yaptı..

Nasıl?

Aslında konuşma yapmadı..

İcraatlarını slayt gösterisiyle anlattı..

Hani bir reklam vardı ya, ‘’Konuşmuyorum, görüntü ortada, mükemmel’’ diyor ya..

Onun gibi BEKAP içinde icra edilen kitap okuma yarışması, tiyatro oyunları, sinema gösterileri, aile seminerleri gibi etkinliklerini dev ekranda sundu..

Düzenleme ve organizasyon 10 numaraydı..

Milli Eğitim Bakanı Sayın İsmet Yılmaz, kitap fuarı açılış ruhuna uymayan takriben 1 saat yani çok uzun hitapta bulundu..

En sıkıntılı manzara ise katılımın 350-400 kişi arasında kalmasıdır..

Bucak ilçemize bakan geliyor ama halkın ilgisi az hatta çok az..

Bu arada katılımın neredeyse yarısı öğretmen ve diğer bürokrasi kesimidir..

Oysa son 10 gündür Bucak ilçemizde en çok tartıştığımız bir konu vardır..

Merkezi sınavla liselere geçişte Bucak ilçemizde sadece Adem Tolunay Fen Lisesi var ve 60 Öğrenci uygun görülmüş..

Geçen yıl kontenjan kaçmış?

90..

Neden 90’dan 60’a inmiş?

Mehmet Cadıl Anadolu Öğretmen Lisesi merkezi sınavla öğrenci almayacak yani nitelikli lise olmaktan çıkarılmış..

Acaba neden?

İşte bu soruları 1 numaralı muhatabı Milli Eğitim Bakanı Sayın İsmet Yılmaz’a sormak ve iletmek varken; 8.sınıf velilerinden hiçbir talep ve gösteri göremedim..

Kurdele kesimi sonrası kitap fuar alanını gezdim..

Bucaklılar ünlü yazarlar ve kitaplarını imzalı edinebilecekler..

Son not ise keşke Bucaklı yazarlar için küçük bir stant açılsaydı.. Ben ve diğer yazar arkadaşlarım kitaplarını sergileyebilseydi, daha şık olur kanaatindeyim..

Araştırmacı Yazar Ömer ÖZDAMAR
Bucak-BURDUR




Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: