1 Haziran 2017 Perşembe

Yunanistan’ın gezisi ve güzellikleri..


17-21 Mayıs 2017 tarihleri arasında, 4 gece 5 gün süreli, otobüsle KAPPA Tur Yunanistan gezisine katıldım..

Görülen yerleri sırasıyla fotoğraflar eşliğinde anlatayım:

İlk gün sınırdan, Selanik şehrine EGNATİA otobanı üzerinden yaklaşık 6 saatte (mola hariç) ulaştık..
Selanik deyince akla gelen yere hemen gittik.. Evet, Mustafa Kemal ATATÜRK’ün doğduğu evi ziyaret ettik..
Doğduğun evin giriş karşısında hediyelik eşya satan ve Türkçe konuşan kadın ücretsiz çay ikram etti..
İkinci yer Selanik surları oldu.. Şehri yukarıdan izlemek için şahane manzara veriyor..
Sonra şehir merkezinde sahil turu yapıldı, sembol Beyaz Kule, Şadırvan meydanı ziyaret edildi..
Otele yerleşme ve akşam yorgunluk atmak üzere taverna..



SELANİK

SELANİK

ATATÜRK EVİ

ŞADIRVAN MEYDANI


BEYAZ KULE

TAVERNA

2.gün hedef Orta Yunanistan’da bulunan METEOR dağı üzerine yerleşmiş manastır ve kiliseleri görmektir..
Bayağı yorucu yolculuk oldu ama görmeye değer mimari harikası vardır.. Kayalıklar üzerine kimisi 150 yılda, kimisi 50 yılda inşa edilmiş manastırları fotoğrafladık, birini ziyaret ettik..
Öğle yemeğine müteakip Atina’ya hareket ettik.. Akşam üstü Atina/Omonia bölgesinde otelimize ulaştık. Pire turuna katılacaklar devam etti, ben kaldım..(çünkü biliyordum)
 
METEOR

METEOR


METEOR

METEOR


METEOR


Ertesi sabah yani 3.gün Atina şehir merkezi turu yapıldı, işte meşhur ve sembol SİNTAGMA meydanı, parlamento binası, şehrin en büyük yeşil alanı olan parkı, tarihi alanları, ZAPPİON gibi tarihi binaları, milyonlarca turistin özellikle ziyaret ettiği AKROPOLİS müteakiben KORENT kanalı gezildi..


















Serbest saatlerde sadece yayalara açık ERMU Caddesi üzerinden gezimi sürdürdüm. En sonunda herkesin mutlaka görmesi gerektiğine inandığım en az 4 saatte gezilebilen milli arkeoloji müzesine 10 Euro karşılığı girdim ve yaklaşık 1.5-2 saat kaldım..

Akşam ise yorgunluk atmak üzere taverna’ya attık kendimizi..

4.gün sabah Kavala’ya gitmek üzere hareket ettik. 6-7 saate Kavala’ya geldik. Kavalalı Mehmet Ali Paşa’nın doğduğu ev, Pargalı İbrahim Paşa Camii (kiliseye dönüştürülmüş) gezildi.. Sahilde serbest tur atıldı. Akşama Kavala sahilinde balıkçı lokantasına uğranıldı. Otele dönüşte meşhur Kavala kurabiyesi üretilen yeri ziyaret ve alış-veriş yapıldı..
 
PARGALI İBRAHİM PAŞA CAMİİ


KAVALALI MEHMET ALİ PAŞA HEYKELİ

KAVALALI MEHMET ALİ PAŞA EVİ



KAVALA SAHİL

KAVALA PLAJ

KAVALA PLAJ

KAVALA SAHİL BALIKÇI LOKANTASI

TASOS ADASI

TASOS ADASI SAHİL

TASOS ADASI DÖNÜŞ

DEDEAĞAÇ LİMANI

5.gün İskeçe’de bulunan otelden çıkıldı ve doğruca limana gidildi. Gemiyle TAŞOS adasına geçildi. Ada gezildi, öğle yemeği yenildi ve geri dönüşe geçildi..

İskeçe-Gümülcine-Dedeağaç şehirleri panoramik olarak görüldü ve sınıra gelindi..

Gezi boyunca ne yendi, ne içildi?

Ağırlıklı olarak Balık ve diğer deniz ürünleri, elbette milli içkisi UZO içildi..

Gezi kaça mal oldu?

Valla bu kişiden kişiye değişir herhalde.. Alacağın hediyelerden tut, diğer harcamaların değişkenlik gösterir.. Ama kabaca her şey dahil 800-1.000 Euro yeter..
Ben tek gitmiştim, yeşil pasaportum vardı, takriben hediyeler dahil 700 Euro harcadım..

Tavsiye eder misin?

İlk kez gidecekler için görülmeye değer ve tavsiye ederim..

Yazar Ömer ÖZDAMAR
Bucak-BURDUR

Facebook : https://www.facebook.com/omerozdamar62?ref=tn_tnmn
Twitter : 
https://twitter.com/omerozdamar
İnstagram : 
https://instagram.com/omerozdamar/
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: