7 Şubat 2011 Pazartesi

Türk Kadını ve Başbakanın en az 3 çocuk yapın söylemi…



Son 5-6 yıldır Sayın Başbakan Erdoğan’ın ağzında pelesenk olmuş bir laftır… Karşısında bulduğu ve diyalog yaşadığı evli kadınlarımıza ne diyor Sayın Başbakan?

"En az üç çocuk yapın!"

Ben de bir vatandaş olarak kafayı bu cümleye taktım.  Bu cümleye en az 3 temelde külli karşıyım.

1. Pratik temelde bakışım: Kadınlarımız, erkeklerimiz ortak karar almışlar ve evlenmişler. Mutlu şekilde evliliklerini sürdürmek için çabalamışlar. Her ikisinin uygun göreceği zamanda çocuk yapmaya karar vermişler ve sağlıklı bir ya da iki çocukları olmuş… Çocuklarının geleceği için tüm imkanlarını seferber etmişler, en iyi eğitimi aldırmışlar, topluma ve ülkeye yararlı evlat yetiştirmişler… Çocuk konusunda çalışan anne ve baba için artık yapılacak başka bir şey kalmamış… 3’üncü çocuk orta halli bir aile için pratik olarak yük olmaya başlamıştır artık…

2. İktisadi temelde 3 çocuk ve üstü düşünmenin hiç mantığı yoktur. Ailenin toplam gelirini pasta olarak düşünürsek çocuk sayısı arttıkça pasta dilimi küçülecektir. Küçülen pastanın ise çocuklarımızın en temel ihtiyaçlarının karşılanması artık mümkün olamayacaktır ya da eksik olacaktır.

3. Anlayışım ve felsefem temelinde ise bir kadına en az 3 çocuk yapın demek kadını çocuk üretim fabrikası gibi görmekten başka ne farkı vardır? En az 3 çocuk yapın demek kadının sosyal hayatımızda sanki çocuk yapmaktan başka işlevi yokmuş gibi görmek olmuyor mu?

Velhasıl Sayın Başbakanın diyaloga girdiği evli kadınlarımıza ‘’en az 3 çocuk yapın’’ demesini şahsen kabul etmiyorum ve kadına doğru bir yaklaşım olarak da bulmuyorum.

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar
Bucak CHP Yönetim Kurulu Üyesi
07 Şubat 2011
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: