16 Ağustos 2017 Çarşamba

Bucak İlçemizde dürüst esnaf var yahu..


Vay anasına! Bir yaşıma daha girdim..

Şimdi neden bu başlıkla yazı kaleme aldığımı sıkmadan kısaca özetleyeyim..

Öncelikle bu esnaf arkadaşı hiç tanımam, bilmem..

Malumunuz torun sahibi olduk..

Beşik için döşek dikilecek ya..

Bucak ilçemizde sayısı az olan bir yorgancıya gittim..

İşte ölçüler önceden alındı, uzunluğu 81 cm., eni 55 cm. ve derinliği 15 cm. olan döşek, astarla çevrilecek, sonra örtü dikilecek..

İşte kaç para olur diye sordum:

-Abi, 1.sınıf pamuk olursa 80 TL., 2.sınıf pamuk olursa 60 TL.

Tamam, 1.sınıf olsun ve 24 saat sonra teslim edilsin..

Tamam dendi ve ayrıldım..

Derken bugün tekrar gittim..

-Döşek hazır mı?

-Hazır abi..

Naylon poşete koydu ve bana uzattı.

Ben de 100 TL çıkarttım, verdim..

Tam para üstü 20 TL beklerken esnaf arkadaş şunu söyledi:

-Abi, pamuk tahmin ettiğim kadar gitmedi, onun için 70 TL alıyorum ve üstü 30 TL veriyorum..

Önce afalladım-şaşırdım ve teşekkür ettim, çıktım..

Yolda gidiyorum, hem de düşünüyorum:

‘’Ulan Türkiye, ulan Burdur, ulan Bucak böyle dürüst insanlar hala kalmış, hala varmış’’ dedim içimden..

‘’Ya bu insanı kamuoyuyla paylaşmam lazım’’ kanaati zihnime düştü..

Yorgancı esnafa tekrar gittim..

-Ya arkadaş, senin bu dürüst ticari tavrın beni çok etkiledi. İzin verirsen fotoğraflamak ve hakkında bir yazı yazmak isterim..

-Tabii abi, memnuniyetle..

Cevabını aldım..

İşte hemen fotoğrafladım ve hakkında kısa bilgi aldım..

Bucak İlçesi Ambahan köyünde Ahmet Arslan isimli yorgancı esnaf arkadaşı dürüstlüğünü örnek olarak sizlere ilan ve takdim ediyorum..

Günümüzde insanlığın neredeyse yüzde 90’nı daha çok kar, daha çok kazanma, daha çok aldatma sarmalında dolaşırken bu insan tüm bu değersiz işlerden amade olmuş yani uzak kalmış; sadece kol emeğinin makul hakkını isteme erdemliğine ulaşmıştır..

Ahmet Arslan isimli esnaf arkadaşın bu harikulade davranışını bir kez daha kutluyorum ve ayakta alkışlıyorum..

Araştırmacı Yazar Ömer ÖZDAMAR
Bucak-BURDUR



Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: