5 Ocak 2015 Pazartesi

Bucak ilçesinde içkili restoran yasağı..



Temmuz-2014 ayı olağan Bucak Belediye Meclisi toplantısında alınan bir kararı lafı uzatmadan söylüyorum:

‘Yanlış olmuştur’

Şimdi detaylı anlatıma geçiyorum..

‘Önce olay nedir?’ ona bakalım..

Bir girişimci vatandaşımız, Bucak’ta içkili restoran açma talebini Bucak Belediye Başkanlığı’na ulaştırıyor.

Talebi ele alan Belediye Meclisi reddediyor, hem de oy birliğiyle..

Bunun anlamı şudur: Hem DP’li hem, MHP’li hem de AK Parti’li belediye meclis üyelerinin tamamının karşı çıkmasıdır.

Tamam hepimiz Bucak gençlerini, toplumunu alkolden uzak tutalım..

Ama hemen 15 KM. ilerisinde Kestel Köyünde içkili restoran var mı?

Var.

Hemen 12 KM ilerisinde Kızılkaya Beldesinde içkili restoran var mı?

Var.

Varsa, 46 küsur bin nüfuslu bu ilçeye uygun bir karar mıdır bu?

Olmadı işte..

Bucak’ta alkol alacak birisi Kestel’e gidiyor mu?

Gidiyor..

Kızılkaya’ya gidiyor mu?

Gidiyor..

Hele maddi durumu daha iyi olanlar yaklaşık 76 KM. uzağında olan Antalya’ya iniveriyor, alkolünü alıyor ve geri Bucak’a geliyor mu?

Geliyor..

Daha ne o zaman, bu yasağın anlamı ne?

İşin özü ben olayı 3 yönden eleştiriyorum:

-Tamam, Bucak göbeğinde yani Cumhuriyet Meydanında içkili restoran izni verilmesin ama mutlaka şehrin uzağından bir yer gösterilsin.. Çünkü girişimcilik önünde engel olamaz, yasak olamaz..

-İçki alan kişilerin bu tür restoranlara gitme özgürlüğüne kimse amma dolaylı amma dolaysız set çekemez, engelleyemez..

-Bucak ilçemizin bu tür yasaklamayla imajına ne kadar zarar verildiğini izah bile edemem.. Hatta daha 1 -2 ay önce Türkiye Oryantring Şampiyonası organize ettik.. Tanıdığım bazı misafirlere bu durumu anlatmakta bir hayli güçlük çektim..

Bucak Belediye Meclis kararını okuyan 81 il, 950 ilçe insanları ne der?

‘’Ulan amma mutaassıp, amma tutucu, amma geriden gelen bir ilçeymiş bu Bucak.. Vay anasına Konya’yı bile koymuş geçmiş derler mi?..’’

Derler..

Sonra hem ülkemizde Liberaliz hakim olacak, hem de girişimciye yasak gelecek..

Ha Saadet Partisi iktidar olur, anlarım.. Ama hem tam Liberaliz diyen AK Parti, hem de dini hassasiyetler nedeniyle yasaklama..

Sonra demezler mi? Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu..’

Bu arada karara onay ve imza veren DP’li 2 Belediye Meclis üyesini anlamakta güçlük çektim.

Hadi AK Parti’yi anladık, dini duyguları oy devşirmeye çalışıyor, iyi de size ne oluyor? 

MHP’li belediye meclis üyelerinin tutumunu da normal karşılamıyorum.
Yahu hiçbir MHP’li alkol almıyor  mu ki, yasağın tam arkasında duruyorlar..

Bütün bunları yazan şahsın, yani benim alkolle malkolle aram olmaz ha, en son Galatasaray-Fenerbahçe maçında Kestel’e giden bir grup arkadaşımla 2 duble rakı içtik, işte hepsi budur..

Ayda, yılda bir denk gelirse işte..

En son dün Beşiktaş-Galatasaray derbisi için Burdur’a gittik..

Aslında bu yazıyı okuyucu önüne sürüp, sürmemeyi çok düşündüm, tereddütlerim de oldu ama nihai kararım:

‘’Bir Bucaklı olarak bu muameleyi hak etmiyoruz arkadaş..’’

Kızmaca yoktur. Kendini solda konumlandırmış bir vatandaşın görüşü, düşüncesi ve eleştirisi böyledir..

Benim derdim ÖZGÜRLÜK ama herkese ÖZGÜRLÜK!

Neyse ben söyleyeceğimi tüm açık yüreklilikle söyledim, gerisi bu kararı alanlara kalmıştır..

Son bir not: Alkollü asla araç sürmem, sürenle de seyahat etmem.. Burdur ve Kestel gidiş-gelişinde; benim de içinde bulunduğum şoför alkol almadı. Alkollü araç kullanma cinayete tam teşebbüstür..


Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: