17 Aralık 2014 Çarşamba

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın fiyaskosu..


‘’Neden böyle bir başlık attım’’ sorusunu herkes merak eder, biliyorum..

İsterseniz, önce mevzuyu anlatayım..

Malumunuz ‘’DÜŞ’e Yazdım’’ isimli DENEME kitabım Temmuz-2014 ayında basıldı ve okuyucuya ulaştırıldı.

Yayınevi vasıtasıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı/ Halk Kütüphaneleri Dairesi’ne istek ve talepte bulunuluyor.

Ne diyor bu talepte?

Şu kadar sayıda, şu konuda, şu kadar sayfa kitap basılmıştır. Halk Kütüphaneleri için alım yapabilir misiniz?

Neyse gel zaman, git zaman haber yok.. Yahu ‘’Sen kendin vatandaş olarak, bilgi alma hakkını kullanarak sor bakalım, ne diyecekler?’’ dedim içimden..

Ve harekete geçtim, 12 Aralık 2014 günü, bakanlığın ilgili mail adresi olan kygm@kultur.gov.tr ye aşağıdaki metni gönderdim:

Sayın Yetkili..
Sahilkitap Yayınevin’den Temmuz-2014 ayından çıkan ‘’DÜŞ’e Yazdım’’ isimli DENEME kitabımı, bakanlığınıza bağlı kütüphanelere alım için yayınevinin 23 Temmuz 2014 tarihli yazısına binaen, 15 Aralık 2014 tarihi itibarıyla henüz bir yanıt verilmediğini öğrenmiş bulunmaktayım.
Kitabın sahibi ve yazarı olarak sizden ‘’Neden, talebimizin kabul edilmediğine dair gerekçeyi bir vatandaş olarak öğrenmek istiyorum.’’
Eğer adıma ne olduğuna dair bir gerekçe gönderirseniz, çok memnun olurum.
Saygılarımla..
Ömer Özdamar (‘DÜŞ’e Yazdım’ kitabının yazarı ve sahibi)
Adres ve telefon:

Sahilkitap Yayınevi adres ve telefonu:

Derken bugün (17 Aralık 2014) yanıt geldi. Bakın ne diyor?

Ktp. Materyal Sağlama (kygmmasde@kulturturizm.gov.tr) 2:39 PM
To: homeros80@hotmail.com
Sayın Ömer ÖZDAMAR
(homeros80@hotmail.com)

Sahil Yayınevi tarafından başvurusu yapılan ‘’DÜŞ’e Yazdım’’ adlı kitabınızın satın alınması ile ilgili bilgi talebinizi içeren 15.12.2014 tarihli e-postanız incelenmiştir.
Bakanlığımıza bağlı Halk, Çocuk ve Edebiyat Müze Kütüphanelerinde kullanıcı yararına sunulmak üzere satın alınan kitap, kitap dışı materyal seçimi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayın Seçme Yönetmeliği’nde belirtilen yayın sağlama ilkeleri ve öncelikleri doğrultusunda Yayın Seçme Kurulu tarafından yapılmaktadır.
İlgili Yönetmelikte; “Satın almalarda; kullanıcı isteklerine cevap veren, kütüphane koleksiyonlarının çeşitli konularda gereksinimlerini karşılayacak şekilde ve konular arasında dengeyi de gözeterek, güncel ve gündemdeki yayınlar ile edebiyat, kültür, sanat eserleri ve çocuk kitaplarının klasikleri ve yeni örnekleri ile tarih ve yakın tarihle ilgili, anı ve belgesel kitaplarla, Cumhuriyet dönemi yazarlarının eserleri, ülkemizi tanıtıcı kültür ve sanat ağırlıklı yayınlara öncelik verilir.” denilmektedir.
Ayrıca, Yayınevleri ve şahıslar tarafından yapılan bütün başvurular, hiçbir ön koşul öne sürülmeksizin büyük bir titizlikle incelenmektedir. Bu bağlamda söz konusu kitabınız da, Türkiye Basım Yayın Meslek Birliği, Yayıncılar Meslek Birliği ile Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliğinden birer üyenin de yer aldığı Yayın Seçme Kurulunda görüşülmüş ve satın alınması yönünde bir karar çıkmamıştır.
Bilgilerinizi rica eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Fikret KOMSER
Bakan a.
Genel Müdür Yardımcısı

Şimdi kriterler bakarsak:
Yeni örnekleriyle yakın tarih var mı var,
Güncel mi güncel,
Gündeme dair mi evet, hem de tam gündemin göbeğinde..
Objektif olarak kurulda değerlendirildiğine bir kere asla inanmıyorum bu bir..
Temmuz-2014 ayında yapılan müracaata tam 5 aydır niye cevap verilmez bu da iki..
Peki, bu kurul ne zaman toplanmış, kitabımı incelemiş ve ‘’satın alınması yönünde bir karar çıkmamış’’..?
Hiç detaya girilmemiş, sanki bana laf olsun diye cevap yazılmış,..
Kısaca tatmin edici bir yanıt yoktur. Çünkü somut kriterlere dayanan bir kurul incelemesi ve elemesi maalesef ben bu anlatılanlarda göremedim..
Neyse sağlık olsun diyelim, işimize devam edelim..
Burası Türkiye!



Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: