8 Nisan 2013 Pazartesi

Bir iş adamımız işçilere ayar çekmiş..


Özel açıklamalarından oluşan haberi ‘Naneci Medya’ grubunda okudum, önce şaşırdım, sonra düşündüm ve sol yanım bu yazıyı kaleme almam gerektiğine karar verdi..

 

Kim bu iş adamımız?

 

As Grup Euromer sahibi Aybars Ali Yılmaz

 

Peki, ne demiş?

‘’Bucak çok kıymetli bir yer ama Bucaklılar ilçenin kıymetini bilmiyor.’’

Başka?

‘’Aynı şekilde mermer işçileri de çok şımartılmış.’’

Başka ne söylemiş?

‘’İşçiler sürekli rapor alarak işi aksatıyorlar.’’

Vay be! Başka neler ifade etmiş?

‘’Eğer firma sahibi olarak onlara herhangi bir yaptırım yaptığımızda, hemen işi bırakmakla tehdit ediyorlar. Biz de bu yüzden boyun eğmek zorunda kalıyoruz.’’

Esas bomba cümle işte budur!

‘’Fabrikaların devam etmesi, Bucak’a yatırım gelmesi için iş ve işçi kurallarının gelmesi gerekiyor.’’

Vay anasına dedirtecek cümle son cümledir.. Ne diyor? ‘’İş ve işçi kuralları gelmesi gerekiyor.’’

Allah Aşkına! Hiç işverenden bahsediyor mu? Kurallar sadece işçiye ve iş için olacak ama işverene kural mural olmayacak.. Ehee ne olacak? Yahu işte işveren kafasına göre takılacak.. Hiç böyle bir düzen, böyle bir iktisadi sistem olur mu arkadaşlar?

Bir üretim için malumunuz girişimci gereklidir, sermaye gereklidir, elbette çalışan da gereklidir.. Çalışan olmadan girişimci ve sermaye anlam ifade etmez. Aynı zamanda sermaye ve girişimci olmadan da işçi anlam ifade etmez. Mutlaka üç (3)’nün biraya gelmesi ve kurallar çerçevesinde hareket etmesi lazımdır. Ne işveren, ne de işçi kafasına göre davranamaz. Herkes belirlenen kurallara uymakla mükelleftir. Değerli işverenimiz ısrarla işçi kuralları istiyor ama işveren kurallarını hiç saymıyor..

Bakın, rahatsız olduğum bir cümlesi daha vardır: ‘’İşçiler sürekli rapor alarak işi aksatıyorlar.’’

Arkadaş, işçiler sağlık raporunu sokaktan mı alıyor, kurallar çerçevesinde rahatsızlığı üzerine işverene müracaat ediyor, en yakın sağlık kuruluşuna gidip muayene oluyor, doktor uygun görüyorsa istirahat yazıyor, ne var bunda? Bu işleyişte işvereni rahatsız eden nedir, ben çözemedim. Ne yani, işçi hastada olsa işi aksatmasın, eheee, gerekirse işyerinde ölsün mü demek isteniyor.. Arkadaş, bu kafa eski kafadır. Çünkü o işçi köle değildir. O dönem kapanalı neredeyse 100 yıl olmuştur. Elbette işçi yasalardan kaynaklanan hakkını kullanmaktadır ve kullanacaktır..

Diğer cümlelerini irdelemek istemiyorum, artık gerisini kamuoyunun takdirine bırakıyorum..
Merak edenler için haberin linki aşağıdadır: http://www.rehberbucak.com/haber/13488/Bucak%E2%80%99ta.Mermer.Iscileri.Cok.Simartilmis
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: