26 Mart 2013 Salı

Bucak MOBESA ve Trafik Cezaları.


Genelde trafik kurallarına dikkat ederim ve uymaya çalışırım. Ehliyetimi alalı 30 yıl falan olmuştur ancak 1993 yılından beri birfiil özel araç kullanırım ve trafikteyim.. 2002 yılında Bucak’tan Antalya’ya seyir halindeyken, özel nedenlerle hız yaptım ve radara yakalandım, ceza kağıdımı aldım ve maliyeye ödedim. Aradan 11 yıl geçti, bu kez ilçe merkezinde, hem de Bucak MOBESA görüntüsüyle, hem de üçgen kavşakta, hem de Perşembe günü, hem de öğleyin yanlış yere park etme cezası geldi.. 77 TL olmasına rağmen hemen ödediğim için indirimlerle 57 TL maliyeye yatırdım..

 

Yalnız burada bence bir hata vardır.

 

Nasıl mı?

 

Üçgen kavşakta uygunsuz park etsem ve aracı bıraksam ceza kaçınılmazdır. Oysa Perşembe günü pazar aliş-verişinden dönen eşimi Jandarma karakolu ilerisinde aldım, köşeden döndüm ve üçgen kavşağa geldim. Eşim evdeki sokak kediler için tavukçu markette kemik almak istedi. Kenarda park yeri yoktu. İkinci sıraya yani yol içine durdum, ‘hadi çabuk var gel’ dedim ve arabanın başında kaldım.. Derken ya 5 dakika geçti ya da geçmedi eşim geldi ve hemen hareket ettik..

 

Peki, bu ceza niye geldi?

 

Valla benim özel aracın plakası ‘06’ ile başlaması galiba dezavantaj oldu. Çünkü nasıl olsa yabancı plaka ya, MOBESA’da görüldüyse; yaz cezayı  mantığı hakim olmuş gibi geldi bana:J)..

 

Neyse bundan sonra artık 1 dakika da olsa yanlış ve uygunsuz yerde durmak yasaktır. Herkese uyarım şudur: Bucak MOBESA tüm araçları izliyor, sakın ışık ihlali yapmayın, sakın uygunsuz park etmeyin derim.. Yoksa cebiniz ya da cüzdanınız biraz eksilir:J)..

 

 

 

 
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: