17 Eylül 2012 Pazartesi

CHP Parti Okulu ve Parti Eğitmenleri Eğitimi


14-15-16 Eylül 2012 günleri Antalya’da düzenlenen eğitime, diğer partidaşlarım gibi ben de katıldım. Kişisel izlenimlerimi anlatacağım ama önce eğitim hakkında özet bilgiyi paylaşayım..



 

Malumunuzdur ki pedagoji çocuk eğitim metodu oluyor, androgoji yetişkin eğitim usulü olarak adlandırılıyor..





 

Eğtime katılanların ezici çoğunluğu 40 yaş ve üzeri olması otomatik olarak yetişkin eğitim metotunun uygulanmasını gerektiriyor, öyle de oluyor..

 

Eğitimci eğitimi önce teorik bilgilerle başlıyor sonra siyasi konularda grup projesi hazırlanıyor, sunuluyor, kısaca pratik yapılıyor..

 

Ne kazanılıyor?

 

Herhangi bir konuda topluluğa hitap etme zorluğu aşılmaya çalışılıyor. Bu çerçevede işte etkili giriş yapma,

Amacı ve hedefleri belirtme,

Topluluğa sorular yöneltme,

Topluluktan gelen soruları yanıtlama,

Toplulukta şahıslara isimleriyle hitap etme,

Göz teması kurma,

Ses tonu ayarlama,

Hitap ettiğin alanı etkili kullanma,

Araya espiri sokma,

Etkili özet yapma gibi hususlar öğreniliyor ve pekiştiriliyor..

 

Kişişel izlenimlerim ise çok olumludur, ‘’iyi ki bu etkinliğe/eğitime katılmışım’’ diyorum..

 

Çünkü gündelik yaşamımda gereksinim duyduğum ve çok farkında olmadığım önemli ince noktaları öğrendim. En önemlisi yaşamın diğer alanlarına da uygulayabileceğim proje yapma metodunu kavradım..

 

Örneğin bir iş yeri açma girişimi yapılacağı zaman böyle bir projeye çok ihtiyaç vardır. Çünkü neden, nasıl, nerede, niçin, ne zaman gibi sorulara planlı bir şekilde yanıt veriliyor. Kısaca karşılaşılabilecek risk en aza indirgeniyor..

 

Son söz: Antalya, Burdur ve Isparta illerinden CHP’lilerin katılımıyla gerçekleşen parti okulu eğitimi tüm Türkiye’de yaygınlaşıyor ve kadrolar bilgiyle donatılıyor.. Bu da CHP’nin iktidara hazırlandığını gösteriyor..
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: