4 Ağustos 2012 Cumartesi

Irak Hükümeti’nin, Türkiye’ye nota vermesi hem hakkıdır hem de haklıdır..


Şaşırtıcı başlık attım, biliyorum ama duygularımla değil aklımla yazarım..



Türkiye, ben bildim bileli Irak üzerine savunduğu diplomatik tez nedir?



Irak bir bütündür, bölünemez..



Güzel.. Neden peki?



Türkiye’nin geleceğine dair duyulan güvenlik kaygısını örselemek, hatta en aza indirgemek amacıyla düşünülen ve ortaya konulan devlet politikasıdır.  



Peki, kendi kendini yalanlayan pozisyona sokan Türkiye ne yapmıştır?



Irak Hükümeti dışında Kuzey Irak Kürt Yönetimiyle varılan bir anlaşmayla petrol tedarikçisi ve taşıyıcısı konuma gelmiştir.



Yani..



Yanisi şudur:



Erbil'deki bölgesel yönetim, merkezi hükümetin karşı çıkmasına rağmen ürettiği ham petrolü Türkiye’ye satmaya başladı. Türkiye, aldığı ham petrolün parasını Kuzey Irak Yönetimi’ne verdi..



Bu olmadı şimdi arkadaş.. Hem Irak bütün kalsın diyorsun hem de merkezi hükümetten habersiz, izinsiz, Erbil’den petrol ithal ediyorsun.. Bu ne yaman çelişkidir..



Gelelim son gümbürteye..



Şimdi size bir örnek vereyim.. Başka bir ülkenin Dışişleri Bakanı, Türkiye’ye ziyaret edecek olsun ancak Ankara’ya uğramadan direk Diyarbakır’a gitse ne yaparız? Herhalde kıyameti koparırız..



Türkiye Dışişleri Bakanı, Bağdat’a uğrmadan direk Erbil’e gidiyor, diplomatik temaslarda bulunuyor ve Türkiye’ye dönüyor..



Sonra Bağdat Hükümeti tepki koyuyor ve nota veriyor..



Haksız mı? Bence yüzde 99 haklıdır.



Yüzde 1 haksız payı da şundan koydum: Demokratik seçimlerle gelmiş Bağdat iktidarı’nın gücü olsaydı; zaten bunlara önceden izin vermezdi.



Peki, Türkiye Hükümeti’nin, Bağdat Merkezi Hükümeti zor durumda bırakmak, güçsüzlüğünü ortaya sermek; savunduğu teze uygun mu? Hiç değil..Tam aksine fiiline bölünmeyi hızlandırmak ve kavgayı körüklemektir.



Neydi benim ısrarla savunduğum fikir?



Türkiye’nin diplomatik, siyasi ve istihbari konsepte dayanan dış poltika ajandası yoktur.. ABD ne derse onu yapan gölge ülke konumundadır.. Üzücü ama maalesef görünen durum böyledir..



Yukarıdaki gerçekleşmeler savunduğum fikri destekler mahiyettedir. Çünkü başka türlü bu kadar ters ve yanlış dış politika izlenemez kanaatindeyim..




Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: