8 Eylül 2011 Perşembe

Bucak Belediyesi İmar Komisyonu ve kafama takılan sorular…


Bugün fotoda gördüğünüz inşaatın reklam ve tanıtım tabelasını çektim. Çok ilginç bir kümeleşme saptadım.

Fotoğrafa geçmeden önce edindiğim bilgiler ışığında Bucak Belediye Meclisi İmar Komisyonu Üyeleri’nin isimlerini vereyim:

-Ertuğrul Karabay, (İnşaat Mühendisi)
-Muzaffer Yanıkara, (Harita Mühendisi)
-Ayşe Coşkun, (Mimar)
-H.Yalçın Meçikoğlu (İş adamı-Bucak Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı)
-Mehmet Erk (Makine Mühendisi)

Buraya kadar her şey güzel ve uygundur…

Başka bir yerde büyük bir inşaat daha yapılıyor. Merak ettim, gittim, onun tabelasına da baktım, yine inşaat mühendisi aynı kişidir.

Şimdi işin 2 yönüne de bakacağım. Sonra düşüncemi paylaşacağım.

Belediye Meclis Üyesi seçilmiş bu insanlar elbette ekmek paralarını kazanmaya devam edecekler. Yani inşaat mühendisi, mimar, makine mühendisi elbette proje çizecekler ve para kazanacaklar… Gayet normal, gayet makul, gayet legal…

Buraya kadar her şey güzel ve uygundur.

Şimdi işin cafcaflı yanına geldik. Empati yapmayı çok severim. Fikirlerimin, düşüncelerimin oluşmasında hep kendimi karşı tarafın yerine koyar, öyle yazarım.

Diyelim ki ben inşaat patronuyum, taşeronuyum yani Bucak İlçesinde şöyle 10-20-30 daireli apartmanlar dikeceğim.

Ne yaparım?

İyi bir inşaat mühendisi, iyi bir mimar ararım. Bu kişiler hele bir de inşaat izinlerini alacağım belediye meclis üyesi ise offf pek güzel ve pek yerinde karar olur. Hele bu kişiler bir de belediye meclisine görüşülmek üzere sunulan inşaat projelerinin; son haline getirilen imar komisyonu üyeleri ise tadından yenmez artık… Rasyonel düşünen bir girişimci asla başka inşaat mühendisi aramaz, başka mimar aramaz… Yine söylüyorum; ben olsam da aynısını yaparım. Çünkü biliyorum ki benim inşaat projem hiç ama hiç aksamadan yürüyecektir ve sorunlar tıkır tıkır çözülecektir.

Çare için önerilerim:
Hele imar komisyonuna seçilen inşaatla ilgili mühendislerin görev yaptığı süre boyunca yani 5 yıllık gelirleri makul oranda belediyece ya da devletçe ödenmelidir. Sadece gelen inşaat projelerinin uygunluklarını kontrol etmelidirler. Böylece belediye meclisinde, imar komisyonunda bulunmayan diğer inşaat mühendislerinin, mimarlarının haksız rekabete maruz kalmaları önlenmelidir. 
Aksi halde imar komisyonu 5 kişidir. Bunların 3’ü fotoda görülen inşaat projesinde görev almışlar. Sonra bu projeye aynı kişiler uygunluk görüşü vermişler. Oldu mu şimdi? Kimse kimseyi kandırmasın arkadaşlar, kral çıplaktır. Bana göre, benim düşünceme göre bu durum ne etiktir, ne adaletlidir, ne de ahlaklıdır.

Ha tüm bu görüşümü açıkça, net ifade ederken asla suçlama, itham söz konusu değildir. Hani ben olması gereken ideal durumu tarif etmeye çalışıyorum. Aslında bu duruma öncelikle Bucak’ta çalışan diğer inşaat mühendislerinin, diğer mimarların çare bulması gerekir ya, o da ayrı bir meseledir.

Şuna da peşinen hazırım. Bir yetkili çıkar ve der ki: ‘Arkadaş! O işler senin dediğin gibi olmuyor. Usulü ve yolu şöyledir, bu da hakkaniyetlidir’
Valla o zaman çok sevinirim. Sıradan bir vatandaş olarak böyle bir kaygıdan kolayca da kurtulurum.

Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: