8 Aralık 2010 Çarşamba

Burdur İli Bucak İlçesi Belediye Başkanı Sayın Ramazan Ayaz’a açık teşekkür…



Bugün öğleden sonra arkadaşımın yanına uğradım. Orada yerel gazete olan Ses-15’i gördüm. Daha ilk sayfada okuduğum haber beni çok mutlu etti.

Neden mi?

Hem hayvan haklarına sonuna kadar inanan bir felsefenin savucusuyum, hem de CHP Belediye Meclis Üyeliği adaylığımda yapmak istediğim ilk konulardandı…

Haber nedir?

5199 sayılı hayvanları koruma kanunu ve yönetmenliği gereğince Bucak Belediyesi özel bir veterinerlik şirketiyle protokol imzalıyor. Söz konusu şirketin 5 kişilik mobil operasyon ekibi başı boş sokak köpeklerini kısırlaştırıyor, aşılarına yapıyor ve doğal ortamlarına bırakıyor. Gerekirse hayvan barınağında da bakımı ve beslenmesi yapılıyor…

İşte olay budur Sayın Başkanım!

Muhalif bir sokak gazeteciliği yapmaya çalışıyorum. Gördüğüm yerel sorunları belgeli olarak dile getiriyorum.

Canım, iyi bir iş yapıldıysa; başkalarının yaptığı gibi gözlerim kör, kulaklarım sağır oyununu asla oynayamam…

Sayın Başkan, önderlik ettiğiniz ve Bucak’a taşıdığınız bu hizmetin anlamı çok büyüktür. Bir ilçenin gelişmişliğine bazen para pul kriteri yetmez. İşte böyle hayvan haklarına duyarlı bir Bucak İlçesi, Türkiye’de ve dünyada mutlaka saygın yerini alacaktır.

Sayın Başkan, aynı uygulamayı lütfen sokak kedileri için de gösteriniz. Çünkü kısırlaştırılmayan sokak kedilerinin aç ve susuz yavruları benim vicdanımı kanatıyor. Çoğu zaman gözlerim doluyor, kıyamıyorum ve evime taşıyorum. Şu anda 15’e yakın kedi yavrularına bahçemde bakıyorum. Kısırlaştırma operasyonu için Burdur Veterinerlik Fakültesine gitmek zorunda kalıyorum ya da gebelik önleyici iğne yapıyorum. Ama takdir edersiniz ki tek başıma sorunu çözmek mümkün değildir. Mutlaka Bucak Belediyesi kurumsal desteğine ihtiyaç duyulmaktadır. Umuyorum ve diliyorum bu konuda da gereğini yaparsınız…

Sokak köpekleri konusunda attığınız bu ulvi adım için size; dili olmayan ancak insanlığın arkadaşları olan canlılar adına sonsuz teşekkürler…

Haberin linki:


Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/Burdur-Bucak/08 Aralık 2010 
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: