25 Ekim 2010 Pazartesi

Burdur İli Bucak İlçesinde Kasksız motosiklet kullanımı…


Bugünlerde sosyal hayatımızın bir parçası haline gelen, en pratik ve en ucuz ulaşım aracı olarak görülen, motosiklet konusunu işleyeceğim.

Burdur İli Bucak İlçesinde saat 16.45 civarında Hale Pastanesi karşısında ana yolda rastgele tam 45-50 saniye kameramı çevirdim. 45 saniye içinde 3 motosiklet geçti. Maalesef 3 motosikleti de kullanan sürücülerimiz kask takmamıştı. İşte kanıtı… Aşağıdaki linki tıklayın ve 45 saniyelik görüntüde geçen 3 motosikleti izleyin…


Ha bunu niye yaptım?

Sosyal sorumluluk sahibi bir vatandaş olarak çocuklarımızın, insanlarımızın kasksız motosiklet kullanmasından dolayı ölmelerini istemiyorum da ondan… Elbette anne-babaların da ağlamalarını istemiyorum…

Malumunuz motosikletlerin karıştığı trafik kazalarında yüzde 90’nı motosiklet sürücülerinin kafa travmasıyla sonuçlanıyor. Eğer kask var ise hayatta kalma oranları neredeyse yüzde 100’dür. Ama kask yoksa kafa travması sonucunda ya ağır yaralı ya da ölüm kaçınılmaz demektir.

Lütfen ilgilileri daha duyarlı olmaya ve kasksız motosiklet kullanımını önlemeye yönelik her türlü tedbirin alınmasını istiyorum bir vatandaş olarak…

Şu Türkiye gerçeğini de iyi biliyorum. Maalesef motosiklet ehliyeti olmadan motosiklet kullanımı ve trafiğe çıkma çok ama çok yaygındır… İddia ediyorum buradan, motosiklet kullananların yüzde 90’nında A1 ve A2 ehliyetleri yoktur. Tahminimce burada devreye motosiklet sektörü devreye giriyor… Göz yumun ya da idare edin tarzında yetkililere telkinde bulunuyor… Neden mi? İşler ve kontroller sıkı tutulursa bir anda motosiklet satışları düşüverir… Ticaret ve para…

Neyse ehliyetten geçtim, lütfen ama lütfen kasksız motosiklet kullanımı önleyelim…

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/Burdur-Bucak/25 Ekim 2010
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: