5 Temmuz 2010 Pazartesi

Burdur-Ağlasun-Yeşilbaşköy Beldesi Kiraz Festivali…









04 Temmuz 2010 günü saat 20.00’da Yeşilbaşköy Beldesinin meşhur kiraz festivali meydanda konserle başladı.

Festival konusuna girmeden isterseniz öncesine bir göz atalım…

Bucak’tan saat 19.00 civarında CHP Bucak İlçe Başkanı Recep Mutlucan’ın özel arabasıyla, ben Ömer Özdamar ve 2 partili arkadaşımız Ağlasun’a gitmek üzere yola çıktık.

Yaklaşık 45 dakika sonra Ağlasun CHP İlçe Başkanlığına vardık. Burdur CHP İl Başkanlığından gelen temsilci arkadaşları ve Ağlasun CHP İlçe Başkanlığı Yönetim Kurulu Üyeleri buluştuk. Hoşbeş sohbet ettik ve kiraz yedik. Sigara molasına müteakip Yeşilbaşköy Beldesine hareket ettik.
Araçlarımızı park ettik. Tüm davetlilere ve misafirlere ikram edilen yemeği yedik.

Müteakiben festival etkinlik alanına geçtik. Protokol alanından giriş yaparak yerimizi aldık. Özel bir organizasyon ajansınca düzenlenen sahneye kadın şarkıcı çıktı.

Bu arada Burdur İl Genel Meclisi eski Başkanı ve İl Başkanlığı Kongresi'nde başkan adayı olan Mustafa Taştekin Beyin, güzel ve sempatik kız evladı yanıma oturdu. Biraz konuştuk ve sohbet ettik. Bu arada Milliyet Blog yazarı olduğumu ve gece bu festivali blog olarak yazacağımı anlattım. Kitaplarımı imzaladım. Kız evladımızın babası Mustafa Taştekin Beyle selamlaştık ve tanıştık.

Gece 22.00’da AKP Burdur Milletvekilleri Bayram Özçelik ve Mehmet Alp başta olmak üzere Burdur Valisi, Ağlasun Kaymakamı, AKP Belediye Başkanları, İl Genel Meclisi Üyeleri ile diğer protokol yerini aldı.

Yeşilbaşköy Eski Belediye Başkanı Beyle birazcık sohbet ettim ve bilgileri not ettim.

Yeşilbaşköy Beldesinin nüfusu 2.000 civarında ve 1.400’e yakın seçmen olduğu, adına festival düzenlenen belde kiraz üretiminin yıllık 3 bin ton olduğu öğrenildi.

Son bir not daha ekleyeyim: Halen mevcut Yeşilbaşköy’ü AKP’li Belediye Başkanı Hüseyin Akıncı Beyin, Bir önceki eski AKP’li Belediye Başkanı’nın damadı olduğunu öğrendim. Ailecek siyasete damga vurdukları için bir yönüyle takdir ettim.

Gelelim şahsi gözlem ve yorum analizime…

CHP Ağlasun İlçe Örgütü’nün çok çalışması lazım çok… Başka şeyler söyleyemiyorum çünkü parti içinde konuşulması gereken konulardır…

Diğer mevzu ise binlerce misafiri ağırlamak çok büyük maddi külfet gerektirir… Beldenin Belediye Bütçesiyle bunu kaldırması bana göre olanaksızdır. Her şeyin (yemek, su, ayran) bedava olduğu, özel bir ajansın organize ettiği ve 4-5 sanatçının sahne aldığı festivalin finans yükünü kim çekti acaba?

Neyse Yeşilbaşköy kirazını bizzat yedim ve çok beğendim. Tüm Yeşilbaşköy Beldesinin vatandaşlarına bol kazançlar diliyorum ve misafirperverlikleri için teşekkür ediyorum.

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/Burdur-Bucak/03 Temmuz 2010
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: