14 Haziran 2010 Pazartesi

Türkiye’de Eğitim-Öğretimin Sorunları Ve Çözümleri…


Önce haberi aynen aktarıyorum.

ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, yüzde 99’unun çok rahat çözebileceği soruları yarım milyonu aşkın gencin çözememesine üzüldüğünü söylemiş.

“Bir iki yıl önce üniversiteye giriş sınavında 80 - (12 + 3 + 8) = ? diye bir soru sorulmuş.

Şimdi bu soruya baktığınızda ne düşünürsünüz?

‘Çocuklar bunu yapar’ dersiniz.

Oysa bu soruya 600 bin öğrenci cevap verememiş.

Neden cevaplamamışlar, neden yapamıyorlar?

Hepsi bu kadardır.

Gelelim nedenlerine...

ÖSYM’ye giren bir öğrenci, 8 yıl temel ve zorunlu eğitim-öğretim görüyor. Sonra 4 yıl süreyle lise seviyesinde okula gidiyor. Ve Üniversite sınavına giriyor, yukarıdaki soruyu yapamıyor.

Bu durum karşısında; ben olsam öncelikle 600 bin öğrenciyi mezun eden okulları ve öğretmenleri mercek altına alırım ve sorarım:

Yahu bu öğrencileri nasıl mezun ettiniz?

Bu arada ÖSYM Başkanı ilave ne diyor?

Biz çok basit, yüzde 100 hepsi cevap verir diye ‘Cumhuriyet kaç yılında ilan edildi?’ gibi soruları sınavlarda sormuyoruz. Sorsak bile artık kuşkuluyum.

Bence devlet okullarını hemen kapatalım. Özel dersler, özel dershaneler, özel okullar eğitim-öğretim sorununu çözsün artık.

Soruları bilemeyen 600 bin gencin, yüzde 60’nı batı kentlerinin varoşlarında, Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgesinde okuyan çocuklarımız olduğu kanaatindeyim. Geri kalan yüzde 40’ı ise özel ders, özel dershane, özel okul için yeterli parası olmayan ailelerin çocukları olduğunu düşünüyorum.

Zaten bu 600 bin genci liseye sokan eğitim zihniyeti marazdır ya da sakattır… Çünkü bu çocukların üretime yönelik meslek okullarında okuması gerekmez mi?

Bence düz liseler derhal kapatılmalıdır. Bu liselerden mezun olanlarla sağlam 8 yıllık temel eğitim-öğretim görmüş çocuklarla aynı seviyededir… Böylece boşuna 4 yıl kaybediyorlar…
Sadece Fen Liseleri kalmalıdır ve Türkiye’nin akademik personeli için kaynak sağlamalıdır. Diğer tüm liseler meslek lisesi olmalıdır.
Özellikle Güneydoğu ve Doğu Anadolu’da bulunan tüm liseler meslek Lisesi haline dönüştürülmelidir. Liseden mezun olup işsiz kalacağına, meslek lisesinden mezun olup meslek sahibi işsiz kalması çok daha rasyoneldir.

Endüstri Meslek Lisesinin alanları aşağıdadır…
ALT YAPI
KALIP
AYAKKABICILI
KİMYA
BİLGİSAYAR (Yazılım)
KONFEKSİYON MAK. BAKIM VE ONARIM
BİLGİSYAR (Donanım)
KONFEKSİYON
BASKI (TİPO-OFSET)
KONTROL VE ENSTÜMANTASYON TEKNO.
BİLGİSAYARLI NÜMERİK KONTROL ( CNC)
KUYUMCULUK
BOYA-APRE
KÜTÜPHANECİLİK
BOYA TEKNOLOJİSİ
LASTİK TEKNOLOJİSİ
CİLT ve SERİGRAFİ
MAKİNE
ÇAY TEKNOLOJİSİ
MAKİNE RESSAMLIĞI
ÇİNİCİLİK VE SERAMİK (Dekorlama)
MATBAA
ÇİNİCİLİK VE SERAMİK (Şekillendirme)
MERMER TEKNOLOJİSİ (Süsleme Taşcılığı)
DEKORATİF SANATLAR
METAL İŞLERİ
DERİ KONFEKSİYON
MİKROTEKNİK
DERİ TEKNOLOJİSİ
MOBİLYA VE DEKORASYON
DİZGİ
MODEL
DOKUMA
MOTOR
DÖKÜM
ÖRME TEKNOLOJİSİ
DÖŞEMECİLİK
PLASTİK İŞLEME
ELEKTRİK
PROSES
ELEKTRONİK
REPRODÜKSİYON VE KLİŞE
ELEKTRO MEKANİK TAŞIYICILAR
RESTORASYON
ENDÜSTRİYEL ELEKTRONİK
SANAYİ BOYA. UYGULAMA TEKNO.
GIDA TEKNOLOJİSİ
SOĞUTMA VE İKLİMLENDİRME
GRAFİK
SU ÜRÜNLERİ
HARİTA VE KADASTRO
TELEKOMÜNİKASYON
HİDROLİK PNOMATİK TEKNOLOJİSİ
TESİSAT TEKNOLOJİSİ ( Isıtma-Doğalgaz)
İNŞAAT (ÜST YAPI)
TESİSAT TEKNOLOJİSİ ( Isıtma-Sıhhi Tesisat)
İPLİK
TESVİYE
İŞ MAKİNALARI ( Bakım Onarım)
TIP ELEKTRONİĞİ
İŞ MAKİNALARI ( Operatörlük)
YAPI
İZABE
YAPI RESSAMLIĞI

Düz lise yerine bu bölümlerin birinden mezun olan gençlerimizin kollarında birer altın bilezik olmaz mı? Yapsın veya yapmasın ama mesleksiz 18 yaşında hiçbir gencimiz kalmasın…

Toparlarsak; artık düz liseye giden öğrencilerimizin üniversite hayaliyle ya da kandırmasıyla özel dershaneler tarafından sömürülmesi son bulacaktır.

Ayrıca 2 milyona yakın gencimiz üniversitede okuma saçmalığına kurban edilmeyecektir.

Benden bu kadardır. Hatalarıyla, yanlışlarıyla bilgim ve tecrübelerim bana bunları ifade etmemi sağladı.

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/Burdur-Bucak/15 Haziran 2010
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: