31 Mayıs 2010 Pazartesi

Türkiye-İsrail krizi aslında bilek güreşidir…


İsrail Devletinin yaptığı hukuksuzluğu, insanlık dışı davranışı herkes gibi kınıyorum. Bunu geçtik…

Ben esasen olayın kodlarını, krizin zaaflarını kendimce değerlendirmeye ve yorumlamaya çalışacağım.

Kimsenin dikkat etmediği bir nokta vardır. Türkiye resmen kriz yönetimi zaafı yaşamıştır.

Nasıl mı?

Karar mekanizmasının şah ve veziri ülkede bulunmuyor. Sayın Başbakan Güney Amerika gezisinde, Genelkurmay Başkanı Mısır gezisinde…

Satranç oyununda şah ve vezir yoksa zaten kafadan mağlupsundur. Çünkü hamle yapmak için karar alamazsın…

400 Türk Vatandaşı, 200 Yabancı vatandaşı taşıyan Mavi Marmara isimli gemi, Antalya limanından hareket ettiği zaman uluslararası suda güvenliğini kim sağlayacak?

Eğer krizi öngörebilecek ve yönetebilecek iktidar olsaydı bu gemileri dolayısıyla Türk Vatandaşlarının güvenliğini sağlayacak silahlı askeri gemi verebilirdi…

Bunu yapmıyorsan, o zaman gemilere izin vermeseydin… İzin verdiysen gereğini yapsaydın…

Bu nokta hakikaten tam bir öngörüsüzlük zafiyetidir.

Van minıt diyenler kafalarına kurşun sıkılmış Türk vatandaşı sivillerin hesabını nasıl verecek bilemiyorum.

Van minıt diyenler İsrail askerlerince tutsak alınmış sivil Türk vatandaşlarını nasıl kurtaracak bilemiyorum.

İskenderun denizci birliğine saldırı ise bana göre PKK işi değildir. MOSSAD’ın 5-6 kişilik özel operasyon timi botla kıyıya çıktı, bahriyelileri katletti ve geri gitti…

Türkiye’yi nasıl güvenlik zaafına soktukları apaçık ortadadır.

Bunun aynı zamanda iktidar dolayısıyla devlet zaafı anlamına geleceğini de diplomatik lisanda herkes bilir…

İsrail, 70 mil uzağında uluslararası deniz sahasında güvenliğini tehdit ettiği gerekçesiyle sivil yardım gemilerine hukuksuz, mesnetsiz, nedensiz olsa bile müdahale edebildiği gözden kaçmazken; Kuzey Irak’a karadan müdahale edilemeyeceğine dair anlaşmaya imza atan Türkiye iktidarı arasında bariz farkı görebiliyorum…

1913 ile 1923 yılları arasında takriben 4,5 milyon kilometre karelik Osmanlı topraklar basiretsiz, öngörüsüz yönetim ve iktidar tarafından kaybedilmiştir.

Bence 784 bin kilometre karelik ülke toprakları artık resmen tehdit altındadır…

Hadi bakalım, PKK ve İsrail ile savaş savaşabilirsen…

Bu tehditle, AKP iktidarının baş edemeyeceği 8 yıllık deneyimle bizzat yaşanmış ve görülmüştür.

İsrail, Türkiye bilek güreşinde durum bir anda 2-1 olmuştur. Sürekli atak oynayan İsrail her an 3-1 yapabilir…:))

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/Bucak-Burdur/31 Mayıs 2010
Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: