29 Ağustos 2009 Cumartesi

Özgürlük 300 bin dolar…


Livaneli çok kızmış çok…

Ağzından neler çıkmış neler…

Bunlara gelmeden size mevzuyu kısaca anlatayım.

Ömer Zülfü Livaneli, ‘’Özgürlük’’ adıyla bir beste yapıyor.

Sonra bu besteyi bir GSM firmasına 300 bin dolara satıyor.

Bu satış önce saklanıyor sonra açığa çıkıyor.

Eleştiri falan alıyor ve Livaneli şunu diyor:

"Şarkılarım artık benim değil halkın"

Zaten kıyamette ondan sonra kopuyor.

Nasıl mı?

Ünlü mizah dergisi Leman'dan Başan Başaran ise "reklamdan aldığı parayı da o zaman bize verse ya. Şarkı bizim ama para sizin... Bari kontör versinler...” diyerek bir kez daha konuyu ti'ye alıyor…

Bu noktadan sonra Livaneli’yi tutabilene aşk olsun… Bakın neler diyor?

-Bu tartışmaların hepsini izlemiyorum. Çünkü çok affedersiniz ama bana "çok aptalca ve soysuzca" geliyor. Kusura bakmayın ama bunlar deli saçması! Bunlarla uğraşacağım ben.

-Bakın hanımefendi, ben onları okumuyorum. Kim yazmışsa halt etmiş. Kimin yazdığını bilmiyorum ama aşağılığın biriymiş. Türkiye'de her deli, her kompleksli sitede kalkıp bir şey yazdı diye, ben yaşayamam o zaman.

-Leman dergisinden...

-Ne bileyim ben aşağılıkça bir şey! Nedir bu ne biçim şey böyle. Özgürlüğü neden satmışım! İt oğlu it, sende yaz sen de sat.

-Ancak bakın medya sitelerinde var bu!

-Medya sitesi dediğiniz, gazetelere giremeyen iş bulamayan ya da bulan yarım yamalak kompleksli kişilerin sinirlerini boşalttıkları yer.

Mevzu budur!

Bence büyük hata Ömer Zülfü Livaneli Beyindir.

Niye mi?

Yahu kardeşim!

Beste benim, evet, sattım!

Evet, 300 bin dolara GSM firmasına sattım!

Sana ne!

Diyeceği yerde halkın malıdır, halka mal olmuştur dersen yanarsın…

Ömer Bey, sizin besteniz nerden halkı malı oluyor?

Resmen GSM firmasını malı oluyor.

Size ait bir beste var mı?

Var.

Bunun ticareti var mı?

Var.

Bestenin sahipliği, sizden GSM firmasına geçişi var mı?

Var.

Tüm bu işlemlerde halk var mı?

Yok.

O zaman kızmanızın gereği de yok…

İnanın! Ne parasında, ne satışında, ne de başka bir şeyinde hasetliğim var.

Bu işlemde halkı, malkı karıştırmayacaksın o kadar…

İlla eski solcu ya, çok severiz halk lafını… Ağzından çıkıvermiş herhalde…

Neyse isimdaşıma geçmiş olsun diyorum! Daha nice besteler ve şarkılar üretmesini diliyorum…

Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/29 Ağustos 2009/Burdur-Türkiye

‘’Dünyamızı sorularımızın cesareti ve yanıtlarımızın derinliğiyle önemli kılarız. (Carl Sagan)’’

Siz hala kitabımı almadınız mı? O zaman adresi veriyorum:

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=439776

http://www.idefix.com/kitap/normal-otesi-ask-omer-ozdamar/tanim.asp?sid=UMSURS3EM4WBRLD0UYO8

Bu yazı daha önce counter kisi tarafından okundu.

Hiç yorum yok: